اسکالپ سر یکی از محبوب ترین روش های زیبایی است که امروزه توسط افراد زیادی انجام می شود. این روش برای افراد مبتلا به ریزش مو می تواند گزینه مناسبی باشد، زیرا می تواند ظاهری طبیعی و پرپشت به موها بدهد.

با این حال، برخی از افراد نگران این هستند که اسکالپ سر باعث ریزش مو شود. این نگرانی به دلیل ماهیت این روش است. در اسکالپ سر، رنگدانه به لایه زیرین پوست سر تزریق می شود. برخی از افراد نگران هستند که این کار باعث آسیب به فولیکول های مو شود و در نتیجه باعث ریزش مو شود.

اما در واقع، شواهد علمی کافی برای اثبات این ادعا وجود ندارد. مطالعات نشان داده اند که اسکالپ سر هیچ آسیبی به فولیکول های مو نمی رساند و باعث ریزش مو نمی شود.

البته، اسکالپ سر برای همه مناسب نیست. افرادی که دارای بیماری های پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس هستند، نباید از این روش استفاده کنند. همچنین، افرادی که دارای موهای خیلی کم هستند، ممکن است نتایج مطلوبی از اسکالپ سر نگیرند.

اسکالپ سر چگونه انجام می شود؟

اسکالپ سر روشی است که در آن از سوزن های بسیار ریز نانو و دستگاه کارتریج استفاده می شود و در این روش مانند روش میکروبلیدینگ ابرو، بر روی پوست سر خطوطی شبیه تار مو ایجاد می شوند و موجب پنهان شدن قسمت های خالی از مو بر روی سر می شوند.

آیا در اسکالپ سر ریزش مو وجود دارد؟

در ابتدا برای بیمارانی که در معرض شیمی درمانی قرار گرفته اند و یا بیماران آلوپسی از اسکالپ سر استفاده میشد که برای چنین افرادی با استفاده از این روش ریشه های مو شبیه سازی می شده است.

 به مرور زمان و براساس نتیجه رضایت بخش انجام دادن این شیوه درمانی، استفاده از اسکالپ برای افراد دیگری که دچار کم مویی و تاسی بودند رایج شد.

برای انجام دادن این شیوه از دستگاه های پزشکی استفاده می شود که این دستگاه ها دارای کارتریج سوزنی بسیار ریزی هستند. و با استفاده کردن از این سوزن های نانو خطوطی شبیه به تار مو و نقطه هایی ماند ریشه مو، بر سر افراد حک می شود که شبیه به فولیکول های مو هستند و بیننده به سختی و دشواری میتواند آن را تشخیص دهد.

درد های احتمالی بعد از اسکالپ مو:

براساس شرایط فیزیکی هر فرد، احتمال بروز درد در انجام دادن هر گونه روش درمانی وجود دارد.
با توجه به وجود گیرنده های عصبی که در لایه های پوست وجود دارد، در زمان فرو رفتن سوزن در لایه سطحی پوست، این گیرنده ها فرمان های درد را به مغزارسال میکنند و این موضوع کاملا طبیعی است.
البته این میزان درد بسیار کم و ناچیز است و در کنار مواد بی حس کننده عملا فرد دچار درد نمی شود و فقط برخورد سوزن با سر حس می شود.

با توجه به نکته هایی که گفته شد میتوان گفت که اسکالپ سر برای ریشه موهای شما هیچگونه عارضه خاصی ندارد و سبب ریزش مو فرد نمی شود.

این روش، یکی از بهترین روش های پرپشت نمودن مو برای افرادی است که ریزش مو دارند.

انتخاب کردن یک کلینیک معتبر اسکالپ مو نکته بسیار مهمی است که باید پیش از انجام دادن این روش درمانی مورد توجه قرار بگیرد.

 مرکز تخصصی اسپرت سنتر، آماده ارائه انواع خدمات اسکالپ سر با استفاده از جدیدترین دستگاه ها و متدهای روز دنیا برای شما عزیزان است

برای مشاوره و دریافت نویت قبلی شما میتوانید با کارشناس ما در ارتباط باشید.

آیا ادعای تقویت موها بعد از میکرو اسکالپ صحیح است؟

تحقیقاتی مبنی بر تاثیر میکرو اسکالپ سر بر تقویت مو و یا تغییر رشد طبیعی موهای شما وجود ندارد.
اما برخی بر این باورند که این عمل موجب افزایش خونرسانی پوست سر میشود واحتمال تقویت موهارا بالا می برد. در برخی موارد تجربه های افراد این ادعا را تایید میکند.

میکرو اسکالپ یک روش درمانی برای ریزش مو نیست. از طرفی هم به لحاظ علمی دانستیم که اسکالپ سر موجب ریزش مو نمی شود و یا هیچ آسیبی به فولیکول های موی شما نمی رساند.
پس خیالتان راحت باشد که میکرو اسکالپ تاثیر منفی و یا مثبتی بر سلامتی موهای شما ندارد، فقط تنها کمک میکند که موهای سر شما پر تراکم تر به نظر برسد.

آیا بعد از اسکالپ سر میتوان از روش کاشت مو استفاده کرد؟

افرادی که از روش اسکالپ سر برای ترمیم کردن موهای از دست رفته خود استفاده کرده اند، میتوانند بعد از اسکالپ سر نیز در صورت تمایل از روش کاشت مو استفاده کنند و بهره ببرند. در اینجا لازم به ذکر است که از انجایی که اسکالپ سر یک روش دائمی و همیشگی نیست و نتایج حاصل از آن تقریبا بعد از دو سال از بین می رود، افرادی که این کار را انجام داده اند، پس از پایان یافتن نتایج حاصل از اسکالپ و یا پیش از این اتفاق میتوانند از کاشت مو استفاده کنند.

خوشبختانه به این دلیل که اسکالپ سر موجب ریزش مو نمی شود و به موی افراد هیچ صدمه و آسیبی وارد نمیکند، میتوان به راحتی پس از آن در صورت تمایل از کاشت مو استفاده کرد.

اسکالپ سر برای چه کسانی مناسب است؟

استفاده کردن از روش اسکالپ سر برای ترمیم کردن موهای از دست رفته برای افرادی که شرایط زیر را دارند، مناسب است:

اشخاصی که تمایل ب صرف هزینه کمتری دارند.

– اشخاصی که نمیخواهند از بانک موی انها استفاده شود.

– افرادی که در تمامی نقاط سرشان ریزش مو دارند.

– افرادی که بخش هایی از سر انها کم پشت و تو خالی شده است.

– افرادی که بانک موی مناسبی ندارند.

– افرادی که دارای انواع گونه های آلوپس هستند.

کلام آخر:

ما در این مقاله سعی کردیم در مورد اسکالپ سر اطلاعاتی را به شما گزارش دهیم و شما دانستید که اسکالپ سر روشی است که در آن از سوزن های بسیار ریز نانو و دستگاه کارتریج استفاده می شود.

شما میتوانید به اسپرت بیوتی سنتر مراجعه کنید و از خدمات آن استفاده کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *