ما در این مقاله میخواهیم در مورد درمان منافذ باز صورت با میکرونیدلینگ اطلاعاتی را به شما گزارش دهیم، پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

داشتن پوستی صاف و یکدست برای همه ما یکی از معیار های زیبایی محسوب می شود.
داشتن  جای جوش و یا آکنه روی صورت زیبایی چهره را کاهش میدهد.
علاوه بر این بسیاری از افراد با مشکل باز بودن منافذ پوستی مواجهند؛ مشکلی که موجب میشود بدون آرایش و یا با آرایش پوستشان جذابیت و زیبایی کافی نداشته باشد.
 به همین علت است که تصمیم میگیرند تا برای درمان قطعی منافذ باز پوست به بهترین دکتر پوست مراجعه کنند و آنها میتوانند به اسپرت سنتر مراجعه کنند و از خدمات آن برای زیبا سازی پوستشان استفاده کنند.

میکرونیدلینگ چیست؟

به طور کلی میتوان گفت که بیشتر افراد دوست دارند که پوستی شاداب و زیبا و جوان داشته باشند.
در واقع  میکرونیدلینگ یک روش جدید برای ترمیم پوست و جوانسازی به شمار می رود و در طی آن به بهبود و رفع مشکلات پوست مانند رفع چین و چروک، رفع تیرگی پوست و منافذ باز پوست پرداخته می شود.

در حقیقت میکرونیدلینگ یک روش درمانی غیر تهاجمی است و در ترمیم مشکلات پوستی تاثیر بسزایی دارد.
 میکرونیدلینگ با روش های مختلفی انجام می شود اما به طور کلی در این روش با استفاده از سوزن هایی ریز به ایجاد سوراخ های کوچک پرداخته می شود.

 میکرونیدلینگ روشی است که در آن متخصص پوست، زیبایی و مو با استفاده از القای کلاژن به پوست، روند جوانسازی را در آن به جریان می اندازد.

در حقیقت با به وجود آوردن منافذ و سوراخ های ریز در پوست توسط روش میکرونیدلینگ به تحریک کلاژن سازی در پوست کمک می شود، زیرا که کلاژن و الاستین ماده ای در پوست است که باعث ترمیم پوست می شود و باعث درمان منافذ باز صورت با میکرونیدلینگ می شود.

کاربرد میکرونیدلینگ در رفع منافذ باز پوست:

به طور کلی میتوان گفت که روش جوانسازی و ترمیم پوست توسط میکرونیدلینگ کاربرد بسیار زیادی دارد و به رفع مشکلات پوستی همچون درمان منافذ باز صورت با میکرونیدلینگ میتواند کمک شایانی کند به این دلیل که این روش موجب ترمیم پوست می شود.
از دیگر کاربرد ها و مزایای روش میکرونیدلینگ عبارتند از:

-از بین بردن جای زخم و آکنه

-رفع کردن جای جوش

-جوانسازی پوست

– رفع خطوط ریز پوست

-رفع تیرگی پوست

– رفع چین و جروک در اطراف چشم

– افزایش استحکام پوست

منافذ باز پوست چیست؟

منافذ صورت در واقع ساختار های سطحی پوستی هستند که به صورت دانه های کوچک روی پوست متناظر با دهانه های مو و غدد سباسه ساز دیده می شود. ممکن است که این دهانه ها تحت تاثیر کیسه های فولیکولی شاخی متشکل از بقایای چربی قرار بگیرند که به طور کومدون های باز نمایان می شوند.

منافذ پوست اصطلاحی غیر مستقیم است که در ادبیات پزشکی به درستی تعریف نشده است و بیشتر از نظر قطر های دایره ای دلخواهی که از طریق آنالیزهای زیبایی پوست تعیین میشود، طبقه بندی شده اند

این اصطلاح به بزرگ شدن فولیکولار مو و غدد سبابه اشاره  دارد که با چشم غیر مسلح قابل دیدن است و بیشتر در صورت و پوست سر دیده می شود. به منافذ باز پوستی اصطلاحا پوست پرتقالی هم گفته می شود.

درمان منافذ باز صورت با میکرونیدلینگ

یکی از روش های درمانی نوین برای مشکلات پوستی، میکرونیدلینگ است.
این روش برای  درمان منافذ باز صورت بسیار موثر است. 
سوزن های ریزی که در این روش وارد پوست می شوند، کلاژن سازی را تحریک میکنند و به این ترتیب موجب کاهش منافذ باز پوستی می شوند.

مواردی که میتوان از طریق  میکرونیدلینگ درمان کرد:

– چین و چروک پوست:

با افزایش انتشار فاکتور های رشد و افزایش تعداد و بازسازی رشته های کلاژن و الاستین و ایجاد اثر سفت شدگی در میوفیبریل ها

– اسکار(جای زخم و جراحت):

با تخریب بافت اسکار و ایجاد فرآیند طبیعی بهبود زخم و اسکار

– سوختگی:

با تخریب بافت سوختگی و افزایش کلاژن سازی و همچنین تحریک فرآیند بهبود زخم

– استرچ مارک(ترک های پوستی)

از طریق کلاژن سازی بیشتر و بهبود تراکم اپیدرم

– ریزش مو:

تقویت و تحریک کردن فولیکول های مو با افزایش میزان مواد مغذی و خونرسانی

– تیرگی و لکه های تیره پوست:

از طریق بازسازی کراتینوسیت ها( سلول های سطحی پوست)

آیا میکرونیدلینگ عوارض دارد؟

لازم به ذکر است که میکرونیدلینگ یکی از ایمن ترین و کم خطر ترین روش های جوانسازی پوست است و به همین علت نیز برای افراد هیچگونه خطر و عوارضی ندارد.
 همچنین این نکته بسیار مهم است که  میکرونیدلینگ اگر توسط یک متخصص پوست خوب و کاربلد و معتبر انجام شود، هیچگونه عفونتی را به همراه نخواهد داشت و همچنین میتوان گفت که نداشتن عوارض جانبی، یکی از مهم ترین مزایای این شیوه است و تنها ممکن است که پس از انجام دادن آن فرد دچار تورم و قرمزی در پوست خود شود که پس از گذشت مدت زمانی خود به خود رفع می شوند.

 میکرونیدلینگ باعث رفع علائم سالخوردگی پوست می شود؟

 میکرونیدلینگ علاوه بر بهبود آسیب دیدگی پوست، موجب محکم شدن پوست در افراد سالخورده می شود.
با افزایش سن در بدن کلاژن کمتری تولید میشود. 
میکرونیدلینگ موجب جوانسازی و محکم شدن پوست می شود و برای درمان مشکلات پوستی ناشی از نور خورشید، راه مناسبی محسوب می شود.
این روش همچنین باعث ایجاد عوارض جانبی بسیار کمی شده و زمان بهبود در این روش کوتاه است.

میکرونیدلینگ باعث کوچک شدن منافذ پوستی می شود؟

برخی افراد تصور میکنند که استفاده از میکرونیدلینگ باعث بزرگ تر شدن منافذ پوست می شود. اما بر خلاف این تصور، یکی از مزایای میکرونیدلینگ کوچک تر شدن منافذ پوستی است.
این روش موجب تحریک تولید کلاژن در اطراف منافذ پوست می شود و در نتیجه این منافذ را کوچک میکند و سبب درمان منافذ باز صورت با میکرونیدلینگ می شود.

کلام آخر:

 ما در این مقاله سعی کردیم در مورد درمان منافذ باز صورت با میکرونیدلینگ و تاثیر میکرونیدلینگ برای منافذ باز پوست صورت اطلاعاتی را به شما گزارش دهیم و شما دانستید که داشتن پوستی صاف و یکدست برای همه ما یکی از معیار های زیبایی محسوب می شود. بیشتر افراد دوست دارند که پوستی شاداب و زیبا و جوان داشته باشند.

همچنین شما دانستید که میکرونیدلینگ چه عواضی دارد.

برای انجام خدمات زیبایی شما میتوانید به اسپرت بیوتی سنتر مراجعه کنید و از خدمات آن استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *