اسکالپ سر روشی جدید و محبوب برای داشتن موهای پرپشت و حجیم است که بسیاری از خانم‌ها و آقایان سراغ آن رفته‌اند. در روش اسکالپ مویی کاشته یا اضافه نمی‌شود بلکه به شیوه‌ای متفاوت بر روی کف سر کار می‌شود تا بتوان کیفیت ظاهری را بهبود داد. مراقبت های بعد از اسکالپ سر همانند سایر روش‌ها ضروری است تا همانند روز اول جلوه داشته طبیعی داشته باشد و هم اینکه بتولن به مدت طولانی‌تری آن را حفظ کرد.

 

ابتدا میتوانید در این صفحه بطور کامل با اسکالپ سر آشنا شوید

 

اسکالپ سر چگونه انجام می شود؟

اسکالپ به معنای کف سر است که روی سطحی‌ترین قسمت پوست سر فرایندهایی اعمال می‌شود تا زیبایی ظاهری افزایش یابد. برای اینکه بتوان موها را حجیم و پر پشت‌تر نشان داد باید کف سر به گونه ای طراحی شود که گویی مو به آن اضافه شده است. برای چنین کاری از جوهرهای مخصوص استفاده می‌شود که رنگ آن به موهای فرد بسیار نزدیک است تا ظاهری کاملا عادی به وجود آورد.

در روش اسکالپ سر از دستگاهی مخصوص که به شکل سوزن‌ بسیار ریز است استفاده می‌شود که توسط کاتریج متصل به آن، رنگدانه هایی بر روی پوست کف سر به حالت میکروپیگمنتیشن اعمال می‌شود. رنگدانه‌‌ها ممکن است به صورت هاشور روی کف سر قرار گیرند یا اینکه به صورت نقطه نقطه باشند. پیگمنتر وظیفه انجام اسکالپ سر را به عهده دارد که کار خود را با دقت و ظرافت انجام می‌دهد تا بتواند به افزایش زیبایی ظاهری فرد کمک کند. پس از آن نیاز است که مراقبت های بعد از اسکالپ توسط زیباجو رعایت شود.

در روز اول به دلیل اینکه پوست خراشیده شده، رنگدانه‌ها بر روی پوست بسیار تیره به نظر می‌رسند اما پس از یک هفته زخم‌ها خشک شده و پوسته ریزی آغاز می‌شود طوریکه به حالت شوره خود را نشان می‌دهند. با اتمام پوسته ریزی، رنگدانه بر روی پوست روشن‌تر شده و بین دو تا چهار هفته رنگ اصلی مشخص می‌شود که به رنگ موهای سر بسیار نزدیک است.

 

 

مراقبت های قبل و بعد از اسکالپ سر

اسکالپ سر روشی کم درد، کم هزینه و بسیار موثر است که تا به امروز بانوان و آقایان از آن استقبال کرده‌اند. چنین روشی که گاه با عناوین میکرونیدلینگ سر و تاتو سر  به روش اسکالپ یاد می‌شود نیاز مراقبت‌های قبل و بعد دارد. در ادامه جداگانه به مراقبت‌های قبل و بعد از اسکالپ سر اشاره شده است:

 

مراقبت های قبل از اسکالپ سر

رعایت چند مورد قبل از انجام اسکالپ سر ضروری است تا نتیجه حاصل شده به بهترین نحو ممکن باشد:

  • هفتاد و دو ساعت قبل از انجام اسکالپ سر از سیگار کشیدن و قلیان بپرهیزید.
  • سه روز قبل از اسکالپ سر از مصرف نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید زیرا الکل وارد خون شده و تاثیر منفی بر رنگ پذیری پوست می‌گذارد.
  • ده روز قبل از انجام اسکالپ سر از مصرف دمنوش گیاهی بپرهیزید.
  • قرص‌های هورمونی و رقیق کننده خون و همچنین قرص تيروييد و کپسول اوراتان را تا یک هفته قبل از اسکالپ سر مصرف نکنید.
  • بانوان سه روز قبل از قاعدگی و پنج روز پس از آن اقدام به انجام اسکالپ سر نمایند تا رنگ ماندگاری بهتری داشته باشد.
  • تا ده روز قبل از انجام اسکالپ سر از داروهای محرک مو مانند ماینوکسیدیل (Minoxidil) استفاده نکنید.

 

می توانید در گالری نمونه اسکالپ سر نمونه های انجام شده در مرکز اسکالپ اسپرت بیوتی سنتر را ببینید.

 

مراقبت های بعد از اسکالپ سر

مراقبت‌های بعد از میکرونیدلینگ سر را می‌بایست به طور جدی انجام داد زیرا مراحل انجام شده روی سطحی‌ترین قسمت پوست کف سر هنوز دوام و ماندگاری لازم را نداشته و برای تثبیت شدن باید از آن مراقبت کرد، از جمله:

  • تا سه روز پس از اسکالپ سر از استحمام خودداری کنید و پس از آن تا روز ترمیم با آب ولرم به طور ملایم سر خود را با شامپو بچه یا شامپوهای مخصوص که توسط پزشک تجویز می‌شود بشورید.
  • در هفته اول داشتن شوره طبیعی است اما اگر شوره سر بیش از ده روز ادامه یافت از شامپو مخصوص پوست چرب تا پنج روز استفاده شود. اگر شوره سر پس از گذشت این بازه زمانی از بین نرفت با پزشک کلینیک اسکالپ سر در ارتباط باشید.
  • از رنگ کردن مو تا سه هفته بپرهیزید.
  • تا دو هفته به استخر، سونا و جکوزی نروید.
  • از محصولات آرایش مو دارای الکل استفاده نکنید.
  • برای خشک کردن موها با سشوار از باد ملایم استفاده کنید.
  • تا یک هفته از انجام فعالیت‌های سنگین که باعث تعریق می‌شوند خودداری کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب به ویژه در فصل بهار و تابستان خودداری کنید.
  • دو روز پیش از اسکالپ از نوشیدنی‌های حاوی کافئین (چای، قهوه، نسکافه و …) خودداری کنید.
  • در صورت احساس خارش به جای خاراندن سر، دستمالی را مرطوب کرده و روی التهاب قرار دهید.
  • سه هفته قبل از اسکالپ سر از مصرف ویتامین E و دو هفته قبل از آن از مصرف قرص آهن خودداری کنید.
  • در مراقبت های بعد از تاتو سر این نکته را باید در نظر گرفت که به تدریج و به آهستگی پروسه کمرنگ شدن رنگ انجام خواهد شد که با جلسات ترمیم این مشکل برطرف می‌شود در نتیجه نیاز است در فاصله زمانی تعیین شده توسط پزشک برای ترمیم اقدام کرد.

 

مراقبت های بعد از اسکالپ برای ورزشکاران را در این مقاله مطالعه کنید.

 

مرکز معتبر اسکالپ سر در تهران

مراقبت های بعد از تاتو سر دقیقا به همان اندازه مراقبت‌های قبل از اسکالپ مهم است تا تاثیر رنگ پذیری بهتر و بیشتر شود. هرچقدر میزان رعایت مراقبت‌های قبل و بعد بیشتر باشد قطعا درصد موفقیت اسکالپ افزایش می‌یابد. اسکالپ موی سر دوره نقاهت کوتاه مدتی داشته که فرد پس از آن می‌تواند به زندگی عادی و روزمره خود برگردد.

علاوه بر مراقبت های بعد از اسکالپ سر و قبل آن نیاز است که به مرکزی مراجعه کرد که در کار خود حرفه‌ای و استاد باشند. اسکالپ سر به دلیل اینکه همواره در معرض دید قرار دارد باید زیر نظر پزشک متخصص و پیگمنتر صبور و ماهر انجام شود. مجموعه معتبر و تخصصی اسپرت سنتر، بهترین مرکز انجام اسکالپ سر بوده که مراجعه کنندگان زیادی داشته و توانسته است اعتماد و رضایت متقاضیان زیبایی را جلب نماید.

 

برای دریافت مشاوره رایگان از طریق راه‌های ارتباطی زیر به اسپرت سنتر بپیوندید:

  • تلفن: 09121304454
  • واتساپ: 09123087620
  • اینستاگرام:

Mehdi_heydari_microblading

Mehdi_heydari_scalp

Sport_beauty_center

Mehdi_heydari_official

Mehdi_heydari_orginal

آدرس ما کجاست ؟

ما تهران، صادقیه، واقع در خیابان ایت الله کاشانی، مرکز زیبایی اسپرت بیوتی سنتر، میزبان شما هستیم. می توانید برای مشاوره و انجام کار تشریف بیاورید.

  • آدرس: تهران، میدان صادقیه، خیابان آیت الله کاشانی، خیابان نجف زاده فروتن، کوچه حبیب اله زاده، پلاک 18، واحد 3

از آپارات ما نیز دیدن کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *