micro

آیا ورزش بعد از میکروبلیدینگ مفید است یا خیر؟

اون روز رفته بودم باشگاه و دیدم مربی ام در حال بحث کردن با یکی از بچها است در مورد قطع کردن چند جلسه از تمریناتش و مربی من اصرار داشتن که نباید تمرینات رو قطع کنه؛ اون توضیح داد که میخواد میروبلیدینگ انجام بده و مجبوره که مدتی تمرین نکنه تا تاثیر میروبلیدینگ و فی اسکالپش از بین نره. من اصلا این موضوع رو نمی دونستم که تمرین های ورزشی می تونه توی کارهای زیبایی مثل میکروبلیدینگ و فی اسکالپ تاثیر داشته باشه.

به همین دلیل رفتم از چند تا متخصص پرسیدم و اتفاقا در بین این پرسش ها با آقای مهدی حیدری آشنا شدم یکی از ورشکاران برتر کشورمون که اتفاقا یک مرکز زیبایی به نام اسپرت بیوتی سنتر دارن وتخصصشون در کار میکروبلیدینگ و اسکالپ سر ورزشکاران است. این روش نیاز به استراحت نداره و شما می تونید هم ورزش کنید و هم موهای پر پشتی داشته باشید. با روش اسکالپ به راحتی می توانید ورزش خود را هم بدون وقفه ادامه دهید.

اگر به دنبال انجام فی اسکالپ در یک مرکز تخصصی هستید حتما به مرکز ما سری بزنید. ممکن است این مقاله برای شما مفید واقع شود.

اما میکروبلیدینگ چیست؟

میکروبلیدینگ نوعی آرایش نیمه دائمی است که باعث می شود ابروها ضخیم تر و پرپشت تر به نظر برسند.

با ایجاد خراش های کوچک با یک تیغه ظریف در امتداد ابروها اعمال می شود. سپس رنگدانه روی این قسمت ها اعمال می شود و در برش ها نفوذ می کند و یک نقشی از موهای اضافی بر روی ابرو را ایجاد می کند.

این روش اصلا شبیه به تاتو نیست زیرا از سوزن استفاده نمی شود، همچنین نیمه دائمی است بنابراین رنگ آن به مرور زمان محو می شود. شما معمولاً در حدود 12 ماه نیاز به ترمیم مجدد خواهید داشت و بعد از آن می تواند چند سال دوام داشته باشد.

در اینجا یک عکس قبل و بعد از میکروبلیدینگ مشاهده کنید تا دقیقاً ببینید چه اتفاقی می افتد. درست به نظر می رسد، اما این چه ربطی به ورزش کردن دارد. ( در این مقاله درباره میکروبلیدینگ بیشتر بدانید)

چرا وزرش بعد از میکروبلیدینگ صحیح نیست؟

1. عرق می کنید:

از آنجایی که میکروبلیدینگ پوست را تا حد بسیار کمی شکاف می دهد، ناحیه تحت درمان باید از دو چیز – رطوبت و باکتری – دور نگه داشته شود و عرق می تواند آن را در معرض هر دو قرار دهد. مهدی حیدری، متخصص و تکنسین میکروبلدینگ و فی اسکالپ در مرکز زیبایی توضیح می دهد: «تعریق پس از میکروبلیدینگ ممکن است خطر عفونت را افزایش دهد “عفونت بر بهبود پوست تاثیر می گذارد. همچنین وزرش بعد از میکروبلیدینگ عوارض جانبی مانند پوسته پوسته شدن، حساسیت، خارش، تورم یا قرمزی کاملاً طبیعی است و ورزش می تواند این عوارض را تشدید کند.

2. از بین بردن نتیجه میکروبلیدینگ:

دلیل دیگری که باعث می شود بعد از میکروبلیدینگ ورزش کردن ایده درست نباشد.ممکن است نتیجه شما را بهم بزند . آقای مهدی حیدری فی اسکالپ گفت: «زمانی که میکروبلیدینگ شما انجام شد، پوست باید به درستی د قسمت هایی که میکروبلیدینگ انجام شده است؛ بهبود یابد تا حفظ جوهر به حداکثر برسد. “همانطور که روند بهبودی اتفاق می افتد یک دلمه خون بر روی پوست و ابرو تشکیل می شود که بعد از مدتی این خون هم پوسته پوسته شود – و هر چه ناحیه خشک شود نتیجه بهتری خواهد داشت.”

او همچنین این موضوع را با یک مثال بیان می کند. که اگر یک بریدگی معمولی روی دستتان ایجاد شود، چه اتفاقی می‌افتد؟ دلمه ایجاد می‌شود، اما شستن دست باعث خیس شدن دلمه می‌شود و برای التیام آن قسمت؛ زخم باید دوباره تشکیل شود. این فرآیند روند بهبودی را کند می‌کند – پس تا می توانید ناحیه تحت درمان را خشک نگه دارید و آن را مرطوب نکنید تا هم رنگ ماندگار تر شود و هم بهبودی زودتر حاصل شود.

ورزش بعد از میکروبلیدینگ

چقدر بعد از میکروبلیدینگ؛ می تونم ورزش کنم؟

هر دو متخصص ما می گویند که تا دو هفته بهتر است که ورزش نکنید – اما اگر روند بهبودی خوب بود و در این مدت عرق نکردید، ممکن است بتوانید بعد از 7 تا 10 روز یک تمرین سبک انجام دهید!

اگر عرق نمی کنید، اشکالی ندارد، بنابراین می توانید کمی پیاده روی معمولی انجام دهید، شاید کمی یوگای ملایم انجام دهید – اما فعالیت های بیش از حد باعث خاراندن یا کنده شدن زخم ناحیه تحت درمان شود که منجر به ترمیم ناموزون رنگ، ایجاد جای زخم و حتی عفونت شود.

بدیهی است که به هیچ عنوان نباید شنا کنید- و از جکوزی، اتاق بخار یا سونا دور بمانید! در واقع، این سه مورد آخر باید برای چهار هفته کامل اجتناب شود.

بنابراین، اساساً، ورزش بعد از میکروبلیدینگ در زمانی که بهتر است در آن ایمن باشید، و تمرین های ورزشی خود را که در آن زیاد عرق می کنید را کاملا قطع کنید توصیه نمی شود.

در واقع ، ما یک پست داریم با عنوان راه های کم کردن وزن در خانه ؛ که می توانید در این مدت با روشی که در مقاله مذکور آمده است؛ تناسب اندام خود را حفظ کنید.

آیا وقفه بر تناسب اندام شما تأثیر می گذارد؟

اکنون، برای برخی ممکن است بهانه دو هفته مرخصی در باشگاه جذاب باشد – برای برخی دیگر، این وقفه آن ها را کمی به سمت حواس پرتی سوق می دهد و حتی ممکن است کمی شما را به وحشت بیاندازد، اما واقعاً دو هفته برای اینکه نتیجه خوبی از ابروهای خود بگیرید مدت زیادی نیست.  

از آنجایی که آقای مهدی حیدری یکی از مربیان عالی کشور ما هستند در این زمینه از ایشان سؤال کردیم. او به من گفت: “بهترین راه برای این موضوع و برای افرادی که علاقه مند به تناسب اندام هستند، رزرو درمان در زمانی است که متناسب با برنامه تمرینی شما باشد.”

به عنوان مثال، اگر یک دونده هستید و یک مسابقه بزرگ مانند ماراتن یا نیمه ماراتن را برنامه ریزی کرده اید، بدیهی است که دو هفته استراحت کامل برای مدتی که برای چنین رویدادی تمرین می کنید، ایده خوبی نباشد. با این حال، می توانید این کار زیبایی را به بعد از مسابقه خود  (منظورم یک یا دو روز بعد است، نه به معنای واقعی کلمه بلافاصله بعد از آن!) می توانید تا زمانی که بدنتان بهبود می یابد، از زمان استراحت لذت ببرید.

 اگر رخداد مهم و یا مسابقه ای پیش رو ندارید؛ می توانید هفته‌های قبل از کار زیبایی، به تدریج تمرینات خود را افزایش دهید و شاید لازم باشد چند تمرین سخت در روزهای قبل انجام دهید و سپس دو هفته را در دوران ریکاوری به بدن خود استراحت بدهید.

حتی اگر این کار را نکنید، دو هفته تمرین از دست رفته به هیچ وجه فاجعه نیست. نیازی به بی تحرکی کامل نیست، می توانید فعالیت هایی مانند پیاده روی آرام را انجام دهید.

ورزش بعد از میکروبلیدینگ

بهترین کار در دوران استراحت این است که تغذیه مناسب و کم کالری استفاده کنید.

این اشتباه را مرتکب نشوید که با همان شدت تمرینی که قبل از استراحت انجام می‌دادید را دوباره بعد از استراحت شروع کنید؛ زیرا هم در شما آسیب ایجاد می کند و هم انگیزه ادامه را از شما می گیرد.

این افزایش شدت تمرین ها را به تدریج انجام دهید. نکته اصلی این است که استرس نداشته باشید! تناسب اندام یک سفر مادام العمر است و چند هفته انجام ندادن تمرین ها شما را زیاد عقب نخواهد انداخت.

اکنون همه می دانیم چرا ورزش بعد از میکروبلیدینگ کار درستی نیست.

در نهایت برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه میکروبلیدینگ و مراقبت هابی بعد از آن میتوانید به سایت اسپرت بیوتی سنتر مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *