چای ماچا برای لاغری

استفاده از چای ماچا (Matcha) یک راه عالی برای ارتقاء میزان سلامت است. در فرهنگ ژاپنی ، ماچا چای پودری است که حاوی آنتی اکسیدان های مفید برای افزایش متابولیسم و پیشگیری از سرطان است. تهیه آن بسیار ساده است. روش اصلی آن این است که آب جوشانده را به یک کاسه کوچک با کمی ماچا اضافه کنید. بعد از هم زدن خوب چای ، آماده نوشیدن است!

نحوه ی درست کردن چای ماچا به روش ژاپنی ها :

3/4 فنجان (180 میلی لیتر) آب را بجوشانید و آن را در کاسه ماچا بریزید. کاسه ماچا یک کاسه سنتی نوشیدن چای از فرهنگ ژاپنی است. کوچک است و معمولاً دسته ندارد.

آب گرم را با شاسن هم بزنید. شاسن یک وسیله چای ساز ژاپنی است که از بامبو ساخته شده است. این مرحله کاسه را گرم می کند و پنجه های بامبو را با هم نرم می کند. در نتیجه ، شاسن انعطاف پذیر و فنری است که می تواند هم زدن را راحت کند. تقریبا شبیه به همان همزن دستی های ما است.

آب داغ را از کاسه دور بریزید. آن را داخل سینک آشپزخانه بریزید. داخل کاسه را با یک پارچه خشک و تمیز خشک کنید.

2 قاشق چایخوری (1.5 قاشق چای خوری یا 10 گرم) ماچا را داخل صافی بریزید.
برای matcha رقیق، 1 قاشق چایخوری استفاده کنید. (5 گرم) ماچا و 2 اونس. (60 میلی لیتر) آب جوش.
برای matcha غلیظ (“Koicha” در ژاپنی) ، از 2 قاشق غذاخوری استفاده کنید. (10 گرم) ماچا و 1.4 اونس. (41.4 میلی لیتر) آب جوش.

ماچا را در کاسه خالی و خشک خود الک کنید. با این کار توده ها از بین می روند. در نتیجه ، چای شما آنقدر صاف می شود که از نوشیدن لذت ببرید.

 

نحوه ی درست کردن لاته ماچا:

3/4 فنجان (180 میلی لیتر) شیر را در یک قابلمه کوچک به جوش بیاورید. می توانید از شیر بادام شیرین نشده ، شیر سویا ، یا شیر گاو استفاده کنید. مطمئن شوید که قابلمه کوچک روی حرارت متوسط تا زیاد قرار گرفته باشد. اجازه ندهید بجوشد.
1/4 فنجان (60 میلی لیتر) آب را در یک قابلمه ای دیگر به طور همزمان بجوشانید.

1 قاشق چایخوری (5 گرم) ماچا را در یک فنجان  اضافه کنید. اگر می خواهید لاته غلیظ تر باشد، 2 قاشق چایخوری به آن اضافه کنید.

4/1 فنجان (60 میلی لیتر) آب جوش را هنگام هم زدن به آن اضافه کنید. کمی با حرکت آهسته و چرخشی هم بزنید. برای داشتن کف بیشتر ، به شکل حرف M یا W. هم بزنید.
از یک همزن دستی برقی برای قوام یکدست و یکنواخت استفاده کنید. مراقب باشید با این ابزار خیلی سریع همزن نزنید.

شیر خود را بریزید و به هم زدن ادامه دهید. به آهستگی شیر را بریزید تا کف بیشتری ایجاد شود. در صورت تمایل چای را با هر شیرین کننده ای شیرین کنید. اکنون، می توانید از چای لاته خود لذت ببرید!

زمان و نحوه ی درست نوشیدن چای ماچا:

در طول روز می توانید از نوشیدن این چای خوشمزه لذت ببرید. ژاپنی ها معمولاً این چای را صبح، بعد از ظهر یا عصر می نوشند. این یک راه عالی برای دستیابی به هوشیاری در اوایل روز و آرامش در عصر قبل از خواب است.نگران نباشید این نوع چای شما را بی خواب نمی کند.

نوشیدنی را سریع بنوشید. اگر اجازه دهید برای مدت طولانی بماند، در پایین ته نشین می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *