چگونگی انجام اسکالپ سر

اینکه اسکالپ(Scalp) و فی اسکالپ(PhiScalp) چه چیزی هستند در مقالات قبلی درباره آن به صورت کاملا مفصل صحبت کردیم. در این مقاله می خواهیم به صورت کامل و تخصصی به این مبحث بپردازیم که اسکالپ سر چگونه انجام می شود.

آنچه در این مقاله می خوانید:

اسکالپ سر؛ چگونه انجام می شود؟

اسکالپ در یک جمله 

هدف از انجام فی اسکالپ(Scalp) چیست؟

رول یا پیگمنت؟

اسکالپ سر؛ چگونه انجام می شود؟

میکروپیگمنتیشن یا اسکالپ سر؛ پوست سر یک روش درمانی غیرتهاجمی است که از میکرو سوزن های دقیق برای رسوب رنگدانه در پوست سر استفاده می کنند. در نتیجه موجب ایجاد فولیکول های ریز مو می شود که به ضخیم شدن و بازیابی مو کمک می کرده و آن را پر پشت تر نشان می دهد. اگر احساس نازک شدن یا کچلی در موهای خود دارید؛ می توانید از این روش عالی  با کمترین عوارض جانبی در مرکز ما بهره ببرید.

به طور معمول میکروپیگمنتیشن یا اسکالپ سر را می توان در مطب انجام داد. این روش با یک قلم خال کوبی استاندارد انجام می شود. سوزنی به طول چند میلی متر به لایه میانی پوست (درم) نفوذ می کند و رنگدانه اکسید آهن تزریق می شود. متخصص زیبایی یا جراح پلاستیک شما هنگام انجام این عمل دستکش پزشکی به دست خواهد داشت.

انجام این مراحل معمولا از 30 دقیقه تا چند ساعت طول می کشد (از آماده سازی تا پایان روند درمان؛ زمان بستگی به پیچیدگی روش دارد). بعد از انجام این روش، متخصص شما یک داروی ضد عفونی کننده برای تمیز نگه داشتن ناحیه تحت درمان به شما می دهد. به علاوه، ممکن است به شما پمادی داده شود تا ناحیه را نرم نگه دارد و باعث بهبودی شود. بعضی اوقات ممکن است برای محافظت از ناحیه برای چند ساعت بعد از عمل ، یک باند زده شود.

اسکالپ در یک جمله :

میکروپیگمنتیشن پوست سر (SMP)؛ یک فرآیند پزشکی است که در آن می توان رنگ را در لایه فوقانی پوستی پوست سر قرار داد. این روش باعث می شود که فولیکول مو در پوست سر همانند شود و برای مدتی سر شما مانند کسی است که موهایش را تراشیده است. . فولیکول های موی SMP در هر اینچ مربع می تواند از صدها تا هزاران نقطه رنگی متفاوت باشد. برخلاف تمامی روش های کاشت مو، که یکی از گران ترین محصولات برای مشکلات ریزش مو است؛ درمان SMP بسیار مقرون به صرفه است.

 

 

هدف از انجام فی اسکالپ(Scalp) چیست؟

هدف از اسکالپ سر ایجاد خط ها و یا هاشورهایی مانند آنچه در ابرو انجام می شود؛ نیست. بله در این روش نقطه هایی مشکی که به رنگ پوست هم بسیار نزدیک است بر روی کف سر ایجاد شده و به کف سر ظاهری زیبا و مو مانند می دهد.

در واقع می توان گفت میکرو اسکالپ سر به معنی کاشت رنگدانه های ظریف در سر است؛ که به منظور رفع و یا به حداقل رساندن کمبود موی سر صورت می گیرد. این تکنیک منع جنسیتی ندارد. هم اقایان و هم بانوان می توانند به راحتی آن را انجام دهند.

اگر به یک فرد متخصص و حرفه ای مراجعه کنید؛ برای شما تضمین خواهد کرد که نقاط ایجاد شده در کف سر به موجی طبیعی از مو تبدیل می شود و جلوه ای طبیعی و زنده به موهای شما می دهد.

باید های اجرای اسکاپ پوست سر :

  • ابتدا ،ما باید مواد بی حسی به کف سر زده شود. و سی دقیقه صبر کنیم تا بی حس اثر بگذارد.
  • در مرحله بعدی ، باید خط مو را براساس خواص پوست سر، حالت صورت و فرم پوست سر طراحی کنیم.
  • بعد، پوست سر را استریل می کنیم و منطقه را کاملاً تمیز می کنیم تا روغن و هرگونه آلودگی پاک شود.
  • با استفاده از دستگاه مخصوص در سر نقاطی را ایجاد می کنیم. ما از دستگاه بلیدینگ برای ایجاد نقاط در کف سر استفاده می کنیم. نقاطی که ایجاد می شود؛ مانند فولیکول های طبیعی مو و کاملا طبیعی به نظر می رسند.

رنگدانه های پوست سر برای افرادی که دچار طاسی و ریزش مو مزمن هستند؛ مفید است. به علاوه می تواند ظاهر موهایی طبیعی به پوست سر بدهد. دوام فرآیند به نوع پوست و انجام مراقبت های مناسب، بستگی دارد. اگر روش مراقبت از فی اسکالپ سر را در منزل به درستی انجام دهید، نتایج می تواند تا چهار سال دوام بیاورد.

رول یا پیگمنت؟

تجربه ثابت کرده است برای اینکه بتوان نتیجه سریعتر و بهتری از این روش گرفت؛ باید بین نقاط پیگمنت فواصل نامنظمی وجود داشته باشد این کار به ما کمک می کند تا بعد از انجام از هاشور و سایه روشن در مناطق مورد نیاز استفاده کنیم و فرایند کاملا طبیعی به نظر بیاید.

برخی مراکز این کار را با استفاده از رول انجام می دهند که همین امر باعث می شود که فواصل ایجاد شده بین نقاط بسیار منظم باشد و روند درمان را از حالت طبیعی خارج خواهد کرد. تنها نزیت استفاده از رول این است که سریع تر انجام می شود.

بیشتر روش ها فقط به یک بی حس کننده موضعی نیاز دارند تا پوست بی حس شود و در طول انجام کار شما دردی احساس نکنید.

برای مشاوره ، اطلاعات بیشتر و پیوستن به کلاس های آموزشی و یا دریافت خدمات اسپرت سنتر در صادقیه تهران، لطفا با شماره های ارائه شده در سایت تماس حاصل فرمائید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *