مهدی حیدری و مرکز زیبایی اسپرت بیوتی سنتر

متولد سال ۱۳۶۸ هستم و در یک خانواده ی ورزشی متولد شده ام. قهرمانی های بسیار زیادی را به دست آورده ام و خود را به عنوان یک چهره مدعی در ورزش معرفی می کنم. رژیم های سختی که به علت مسابقات مجبور بودم بگیرم منجر به ایجاد مشکلاتی در زیبایی ظاهری من شد.

در نهایت این ایده به ذهنم آمد که یک مرکز زیبایی را فراهم آورم، که بتواند مشکلات زیبایی افراد و مخصوصا ورزشکاران پرورش اندام را رفع کند. با تخصص های فراوان در این زمینه کلینیک تخصصی اسپرت بیوتی سنتر را افتتاح کردم و این کلینیک با پرسنل و تکنسین هایی متخصص ارائه دهنده خدماتی تخصصی همچون : میکرو اسکالپ، میکرو پیگمنتیشن، میکرو بلیدینگ صورت، تزریق فیلر لب، تزریق فیلر بینی، تزریق فیلر خط لبخند، تزریق فیلر زیر چشم، زاویه سازی فک و کانتورینگ صورت و… می باشد.

مهدی حیدری و مرکز زیبایی اسپرت سنتر

میکرو اسکالپ چگونه انجام می ‌شود ؟

در شیوه میکرو اسکالپ سر، با استفاده از سوزن ‌های بسیار ریز یا میکرونیدل ها، پیگمنت هایی را به لایه زیرین پوست سر تزریق می کنند. درست است که روند انجام آن تا حدودی شبیه به تاتو می باشد، اما میکرو اسکالپ امری بسیار دقیق‌ تر و تخصصی ‌تر است و باید توسط افراد متخصص و مجرب صورت پذیرد.

قبل از انجام میکرو اسکالپ سر، حتما یک جلسه مشاوره با فردی متخصص در این زمینه برگزار کنید. در واقع در صحبت های مشاوره‌ی خود به فرد متخصص درباره فرم و رنگ و حجم مورد نظر خود، جهت میکرو اسکالپ سر توضیح دهید، تا شما را به طور کاملا صحیح راهنمایی کند.

در تکنیک میکرو اسکالپ نقطه‌ گذاری های بسیار ریزی از پیگمنت در لایه بیرونی پوست ایجاد می ‌شود که ظاهری شبیه به پوست شیو شده را پیدا می کند و در واقع با این امر، رنگدانه ها به لایه زیرین پوست تزریق می شوند.

بیشتر بخوانید:بهترین مرکز میکرو اسکالپ در تهران

زخم های کوچکی در پوست به دلیل ایجاد نقطه ها به وجود می آید. این زخم‌ ها به مرور زمان ترمیم می‌شوند و به مرور دلمه یا کراستی روی زخم ایجاد می‌شود، که با کنده شدن و از بین رفتن این دلمه‌ها، مقداری از پیگمنت تزریق شده به پوست خارج می‌شود. علاوه بر این خارج شدن پیگمنت ها، سیستم ایمنی بدن نیز با پیگمنت‌ ها شروع به مقابله و مبارزه می کند که منجر به کوچک تر شدن آنها می‌شود.

این روند به مرور زمان منجر به کمرنگ تر شدن نقطه‌ های ایجاد شده می شود، به همین خاطر برای اجرای کامل میکرو اسکالپ و نتیجه و اثر بخشی صحیح آن مطابق با رنگ و فرم دلخواه‌ شما، باید این امر در چند جلسه تکرار شود و در صورت نیاز و تشخیص متخصص ترمیم نیز شود.

برای افزایش اثر بخشی میکرو اسکالپ ممکن است از رنگ‌ های گوناگونی به کار گرفنه شود، که این امر  سبب ایجاد تفاوت در پیگمنت ‌ها شده و برخی از آنها نسبت به بقیه برجسته‌ تر به نظر برسند. به طور معمول در جلسه اول از رنگ‌ های روشن‌ تر استفاده می‌ شود و در جلسات بعدی، رنگ‌ های تیره‌ تر به کار برده می شوند.

میکرو اسکالپ چگونه انجام می شود ؟

دوران ریکاوری میکرو اسکالپ

بعد از انجام میکرو اسکالپ، پوست سر ممکن است دچار سوزش و قرمزی شود که این علائم حدودا یک تا دو روز پس از انجام فرایند، طول می کشد. با فاکتور گیری از این مورد، ریکاوری در میکرو اسکالپ روندی بسیار سریع دارد، به گونه ای که حتی روز بعد از این فرایند می‌توانید به فعالیت های روزانه و معمول خود ادامه دهید.

کاربرد میکرو اسکالپ سر

از میکرو اسکالپ برای پوشاندن ناحیه های خالی از مو استفاده می شود و همچنین کاربردهای گوناگون دیگری نیز دارد. در واقع از این روش فقط برای پوشاندن ناحیه های خالی سر بر اثر ریزش مو استفاده نمی کنند، بلکه در ریزش‌ های مو ناشی از زخم‌ های جراحی یا ریزش های مو ناشی از سوختگی پوست نیز از همین شیوه استفاده می شود. همچنین در برخی موارد برای کاور کردن خال‌ های مادرزادی در پوست سر از تکنیک میکرو پیگمنتیشن اسکالپ بهره می گیرند .

دردناک بودن روش میکرو اسکالپ

افرادی که از این روش استفاده می کنند به طور معمول به دلیل برخورد نوک تیز سوزن ها در ابتدای انجام این فرایند تا عادی شدن آن،  درد و سوزش بسیار کمی را احساس می ‌کنند ولی به مرور زمان هنگامی که این روند برای آنها عادی شود، این احساس درد و سوزش کمتر می ‌شود. برخی از بخش های پوست سر، عصب‌ های قوی‌ تری دارند و به همین دلیل احساس درد بیشتری را منتقل می‌ کنند.

البته گاهی بنا بر تشخیص متخصص از بی حس کننده های موضوعی برای کاهش درد و سوزش استفاده می شود، در نهایت افرادی که این تکنیک را برای زیبایی خود انتخاب می‌ کنند، بیشتر به نتیجه و اثر کار توجه دارند و درد و سوزش اندک این روش اهمیتی برای آنها ندارد.

حتما بخوانید : بلفاروپلاستی چیست؟

ماندگاری میکرو اسکالپ

شیوه میکرو اسکالپ به عنوان یک درمان دائمی برای رفع نواقص پوست سر در نظر گرفته می شود. اما با توجه به روند انجام این تکنیک و نحوه مراقبت از آن توسط خود شخص در سال های بعد از انجام میکرو اسکالپ، این روش می تواند تا ۶ سال یا بیشتر ماندگاری داشته باشد. اما به طور معمول پیگمنت های تزریق شده به پوست پس از ۴ تا ۶ سال شروع به روشن شدن می کنند که در واقع در این مرحله به ترمیم نیاز دارند.

مراقبت‌ های بعد از انجام فرایند میکرو اسکالپ

  • در روزهای اول پس از میکرو اسکالپ، باید از انجام فعالیت‌ ها و تحرکاتی که منجر به عرق کردن‌ شما می‌شود پرهیز کنید.
  • بلافاصله بعد از انجام میکرو اسکالپ نباید استحمام کنید و سر خود را با شامپو بشویید.
  • پس از گذشت چهار روز می‌توانید پوست سر خود را شیو کنید ولی به هیچ عنوان نباید به بخش هایی از سر که زخم‌ ها دلمه بسته، دست بزنید.
  • به طور معمول و در اکثر موارد نتایج حاصل از میکرو اسکالپ تقریبا ۴ تا ۶ سال اثر خود را حفظ خواهد کرد. پس از گذشت این مدت، برای پر رنگ‌ تر کردن و ترمیم، متقاضیان می ‌توانند این فرایند را در مراکز تخصصی تحت نظر افراد متخصص و مجرب تکرار کنند.

میزان نتایج میکرو اسکالپ

میزان نتایج میکرو اسکالپ به مرکز و فرد متخصصی که این کار را برای شما انجام داده است بسیار بستگی دارد. تخصص و مهارت و تجربه در این تکنیک بسیار حائز اهمیت است. بنابراین قبل از مراجعه برای انجام میکرو اسکالپ، حتما درباره مرکز و کادر متخصص تحقیق کنید و نمونه کارهای قبلی را ببینید تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید. در بحث سلامت و زیبایی بهتر است به مراکز و افراد متخصص مراجعه کنید. استفاده از تجهیزات و ابزار استاندارد و مرغوب و تضمین و تعهد کیفیت در انجام کار، از جمله اصول حرفه ای و تخصصی این کار است.

مرکز اسپرت بیوتی سنتر با استفاده از برندهای معتبر برای رنگدانه های اسکالپ و کادر و پرسنلی متخصص و ماهر، سلامت و رضایت متقاضیان را در اولویت حرفه‌ی کاری خود قرار داده است. با مرکز اسپرت سنتر همراه باشید.

از آپارات ما نیز دیدن کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *