میکروبلیدینگ و کاشت ابرو

ابرو  قسمتی از صورت است که در خانم ها اهمیت و جلوه خاصی دارد  و در زیبایی چهره هر فردی جایگاه مهمی دارد. از این نظر خانم ها همیشه به دنبال راه هایی برای زیباتر نشان دادن ابروهای خود هستند تا چهره بهتری داشته باشند.

با این حال، افرادی هم هستند که نمی توانند ابروهای زیبا، پر و مرتب داشته باشند و به دلیل عوامل مختلفی مانند ژنتیک و وراثت و ریزش ابروها و به دلایل مختلف به دنبال راه هایی برای زیباتر شدن ابروهای خود هستند.    همانطور که می دانید امروزه استفاده از روش های میکروبلیدینگ و کاشت ابرو برای زیباسازی ابروها بسیار رایج شده است.

میکروبلیدینگ یا کاشت ابرو کدام بهتر است؟

این دو روش ذکر شده امروزه جزو روش های متداول و مرسوم برای زیبایی ابرو هستند اما باید بررسی کنید که کدام روش بهتر است.

منظور از میکروبلیدینگ ابرو چیست؟

یکروبلیدینگ یک روش غیر تهاجمی است که در مرز بین درمان های سالن و کلینیک عمل می کند. در میکروبلیدینگ رنگدانه ها به صورت خطی و مایل روی لایه های سطحی پوست قرار می گیرند. به این ترتیب ابروها پرتر به نظر می رسند، لکه های خالی و کم عمق کاملاً پنهان می شوند.

کاشت ابرو

کاشت ابرو روشی تهاجمی، بدون درد، بدون خونریزی و کاملا طبیعی است. این روش از طریق جمع آوری و سپس کاشت ریشه های طبیعی، ابروهای پر و زیبایی با رشد طبیعی و دائمی می بخشد که زیبایی منحصر به فردی را به چهره افراد می بخشد.

تفاوت میکروبلیدینگ و کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو روشی است که در آن ریشه های فولیکول مو را از سایر قسمت های بدن جدا کرده و به ناحیه ای که گیرنده می نامیم منتقل می کنیم. این ریشه ها که نام اصلی آن ها فولیکول های مو است، به صورت دسته هایی از پشت سر، گوش ها و حتی سایر قسمت های بدن گرفته می شوند. اینکه کدام یک از این نواحی بانک مو انتخاب شود به روش کاشت ابرو بستگی دارد.

یکی از روش های کاشت ابرو میکروگرافت و FUE است که در حال حاضر منسوخ شده است، البته روش کاشت ابرو انتخابی هیچ تاثیری در بهتر بودن کاشت ابرو یا میکروبلیدینگ ندارد.

کاربرد کاشت ابرو

در جلسه کاشت ابرو متخصص و پرسنل مربوطه موهای پشت گوش یا پشت سر فرد را با مهارت هر چه تمامتر برمی دارند و فولیکول های مو را جدا می کنند.

پس از جدا شدن ریشه ها، ناحیه و سطح ابرو که در آن بی حسی موضعی انجام خواهد شد از سوراخ های بسیار حساس با سوزن های بسیار ظریف برای کاشت فولیکول های مو آماده می شود و به این ترتیب کاشت ابرو کامل می شود. کاشت ابرو معمولا در یک جلسه به مدت دو تا سه ساعت انجام می شود و فرد در این مدت هیچ دردی در ناحیه برداشته و قرار دادن احساس نخواهد کرد.

مزایا و معایب کاشت ابرو طبیعی در مقایسه با میکروبلیدینگ

کاشت ابرو و میکروبلیدینگ مزایا و معایب خاص خود را دارد. به همین دلیل در هر مورد بالینی باید نظر پزشک گرفته شود تا مشخص شود کاشت ابرو بهتر است یا میکروبلیدینگ. به طور کلی، این تفاوت ها در هزینه ها، دقت، و نیاز به تخصص در انجام این کار، عوارض و نتایج مشهود است.

با این حال، کاشت ابرو همیشه امکان پذیر نیست. زیرا تنها کاندیدهای مناسب برای کاشت ابرو دارای محدودیت هستند.

سایه ابرو بهتره یا میکروبلیدینگ

مقایسه نتایج میکروبلیدینگ و کاشت ابرو

اولین تفاوت مهم هنگام تصمیم گیری در مورد بهتر بودن میکروبلیدینگ و کاشت ابرو نتیجه آن است.در اینجا نتایجی که از هر کدام به دست آوردیم، آورده شده است.

عوارض پوستی کمتر میکروبلیدینگ یا ترمیم ابرو

هم میکروبلیدینگ و هم جراحی کاشت ابرو طبیعی عوارض خاص خود را دارند. کاشت ابرو یک روش جراحی و تهاجمی است و احتمالاً باعث ایجاد اسکار در توده مو و ناحیه گیرنده می شود. علاوه بر این، خطرات عفونت، نکروز و خطرات مشابه در کاشت مو وجود دارد.

از طرفی آسیب های میکروبلیدینگ بسیار محدودتر است. مهمترین عوارض این درمان آسیب پوست، ناهماهنگی و بدتر شدن نتایج کار و سایر عوارض جانبی نامطلوب بصری است. اما با کمی دقت می توان از بروز این عوارض جلوگیری کرد.

مهمترین عوارض بعد از میکروبلیدینگ ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • حساسیت به دلیل استفاده از داروهای بیهوشی یا رنگ های ارزان قیمت
  • اسکار یا عفونت به جا مانده از تجهیزات استریل نشده
  • درد و التهاب

مراقبت های بعد از میکروبلیدینگ و کاشت ابرو

برای به دست آوردن بهترین نتایج از کاشت ابرو یا میکروبلیدینگ، باید نکاتی را رعایت کنید. بعد از میکروبلیدینگ:

  • به هیچ وجه به زخم دست نزنید.
  • تا دو هفته از رنگ کردن یا آرایش خودداری کنید.
  • ورزش شدید را محدود یا متوقف کنید – البته تا دو هفته.
  • همچنین از نور خورشید بخصوص اشعه ماوراء بنفش خودداری کنید.
  • همانند کاشت ابرو، هنگام دراز کشیدن روی صورت پس از میکروبلیدینگ نیز باید احتیاط هایی را رعایت کنید.
  • پس از دو روز، استحمام و دوش گرفتن مجاز است. اما سونا، استخر و جکوزی را تا بهبودی کامل موکول کنید.
  • سیگار، الکل، ادویه های تند به تسریع روند بهبود زخم های شما کمکی نمی کند.
  • درمان های پوست همچنان ممنوع خواهد بود.

بعد از کاشت ابرو می توانید با نظر پزشک از مقداری پماد استفاده کنید. بسیاری از این پمادها یا لوسیون ها بعد از میکروبلیدینگ نیز مفید هستند. اما به شرطی که با نظارت و مشورت کامل استفاده شود. در صورت استفاده نادرست از این پمادها، رنگدانه ها را می توان بیرون کشید یا پخش کرد. لازم به ذکر است که بهبود کامل عوارض پس از میکروبلیدینگ حدود پنج هفته طول می کشد.

مقایسه هزینه میکروبلیدینگ و کاشت ابرو

در مجموع بد نیست هزینه ها را با هم مقایسه کنید تا تصمیم بگیرید کاشت ابرو بهتر است یا میکروبلیدینگ. قبلاً اشاره کردم که کاشت ابرو نتایج دائمی‌تری دارد. میکروبلیدینگ موقتی است و نتایج طبیعی نیز دارد. اما  روش میکروبلیدینگ باید هر از چند گاهی تجدید شوند.

این تکرار میکروبلیدینگ را باید در نهایت دلیل اصلی اینکه برخی افراد معتقدند کاشت ابرو بهتر از میکروبلیدینگ است در نظر گرفت. زیرا اگرچه هزینه میکروبلیدینگ کمتر است اما پس از چند جلسه با هزینه کاشت ابرو برابری می کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت کاشت ابرو می توانید با کلینیک اسپرت بیوتی سنتر تماس بگیرید.

میکروبلیدینگ ابرو روشی جایگزین برای کاشت ابرو

یکی از بهترین راه ها برای جایگزین کردن کاشت ابرو، میکروبلیدینگ ابروست، با انجام این کار در کلینیک تخصصی اسپرت بیوتی سنتر، داشتن ابروهایی پرپشت، خوش حالت و خوش فرمی را تجربه کنید. کلینیک اسپرت بیوتی سنتر، با مجرب ترین کادر، بروز ترین مواد و دستگاه ها آماده ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان است. برای مشاوره با متخصصین ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *