تفاوت بین میکرو اسکالپ و کاشت مو:

بهتر است بدانیم که که مشکل ریزش مو تنها مربوط به شخص شما که در اینجا نشسته و در حال خواندن این مقاله هستید نیست. مطمئن باشد هزاران نفر در حال خواندن این مقاله و مقالات مشابهی هستند تا بهترین درمان و بهترین مرکز زیبایی را برای خود بیابند. آیا تفاوتی بین میکرواسکالپ و کاشت مو وجود دارد؟ در این مقاله به مقایسه میکرواسکالپ و کاشت مو؛ می پردازیم. ما در مرکز زیبایی اسپرت سنتر این موارد را کامل برای شما مشخص خواهیم کرد.

قبل از خواندن مقاله می توانید این ویدئو را ببینید تا به تفاوت این دو از دیدگاه یکی از قهرمانان کشورمان پی ببرید.

اما قبل از هر چیزی آیا می دانید که دلیل ریزش مو چیست؟

از دلایل ریزش مو می توان به وراثت، تغذیه و اعصاب و دیگر دلایل اشاره کرد. اما اعصاب و تغذیه از مهمترین دلایل ریزش موی است. اعصاب خراب و استرس می تواند زندگی هر فردی را مختل ساخته و باعث شود تا دچار کم خوابی شود و گردش خون به میزان درست در بدن صورت نگیرد.

از سوی دیگر کمبود مواد مغذی مانند آهن و ویتامین ها می تواند منجر به ریزش مو شود.

شباهت های بین میکرواسکالپ و کاشت مو:

اسکالپ و یا کاشت مو؛ هر دو از سری روش های موثر برای رفع کم پشتی موها است. که هر فردی براساس شرایط به دنبال بهترین روش روش برای برطرف کردن عاضه تاسی و یا کم پشتی هستند. تاسی و کم پشتی موها می تواند برای خیلی از افراد یک چالش بوده و سعی در رفع آن دارند. با پیشرفت علم روز به روز روش های بسیار متفواتی برای رفع این مشکل پدیدار گشت. کاشت مو و اسکالپ سر هر دو به یک نتیجه منتهی می شوند. اما دو روش متفاوت هستند.

در روش های مختلف کاشت موی سر، تارهاو فولیکول های مو از بخش های دیگری از سر که بانک موی خوبی دارند و دچار ریزش نشده، جدا شده و در ناحیه ای که دچار ریزش مو و یا طاسی است، کاشته می شوند.

اما به دلیل معایب بیشماری که کاشت مو در بر داشت؛ روش دیگری با عنوان اسکالپ به ظهور رسید.

 

اما کاشت مو چه معایب و سختی هایی می تواند داشته باشد؟

  • اگر دکتر معالج تخصص نداشته باشد ممکن است طبیعی به نظر نرسد.
  • هزینه ی آن زیاد است.
  • استفاده از شامپوهای مخصوص که بسیاری از آن ها بسیار گران هستند.
  • نیاز به بیهوشی و بی حسی
  • دوره نقاهت نسبتا طولانی
  • چندین ماه طول می کشد تا نتایج آن قابل مشاهده باشد.
  • باید حتما فرد از بانک موی خوبی برخوردار باشد
  • امکان ریزش مو و بازگشت تاسی هست
  • محدودیت برای برخی از افرادی که از بیماری های خاص رنج می برند.
  • ملزم به رعیت کردن رژیم خاص قبل از شروع درمان
  • تنها در زمانی می توان این درمان را آغاز کرد که ریزش مو به طور کامل قطع شده باشد.

این معایب و دردسرهای بسیار دیگر، روش اسکالپ را توجیه می کند و خیلی ها ترجیح می دهند که روش اسکالپ را انجام دهند.

مزایای روش اسکالپ در این مقاله قبلا به طور کامل توضیح داده شده است. 

تکنیک میکرواسکالپ:

یکی از بهترین روش ها میکروپیگمنتیشن است که می تواند برای کسانی که شیمی درمانی کرده اند، آلوپسی دارند و یا در کل موهای نازک و کم پشتی دارند مورد استفاده قرار بگیرد. به این روش اسکالپ (scalp) هم گفته می شود؛ در آناتومی سر، اسکالپ به قسمت هایی گفته می شود که در بخش جلو به صورت و از بخش کنارهای سر به گردن منتهی می شود. چون این روش زیبایی در قسمت اسکالپ سر انجام می شود؛ به این نام مشهور بوده و گاهی به آن هاشور سر هم گفته می شود.

مقایسه میکرو اسکالپ و کاشت مو+فیلم

روش کار در میکرواسکالپ یا هاشور سر:

در این روش با استفاده از رنگدانه ها (پیگمنت) ها و به وسیله ی سوزن های بسیار ریزی کاشت در کف سر انجام می شود. قبل از انجام میکرواسکالپ، طرح و الگویی در اختیار فرد قرار داده می شود؛ که به آن هدلاین می گویند. تزریق هایی که انجام می شود به صورت چسبیده به هم و نزدیک هستند، این نزدیکی تزریق ها به هم از روی فولیکول های مو تقلید شده و باعث می شود که کف سر پر پشت به نظر آید. بعد از مدتی این کار کاملا طبیعی به نظر می رسد.

مقایسه میکرواسکالپ و کاشت مو :

در واقع اسکالپ همان کف سر هر کسی را می گویند. تفاوت این دو روش در نحوه ی انجام آن است که بسیار متفاوت بوده و به همین دلیل نتایج آن ها نیز با هم تفاوت هایی دارند. واژه میکرو که قبل از اسکالپ استفاده می شود؛ به معنی ایجاد کردن هاشورهای بسیار نازک در کف سر است. اما در کاشت مو همانطور که قبلا هم ذکر شد؛ تنها از فولیکول های بخش های پر پشت مو، که به آن ها بانک مو گفته می شود؛ مو برداشته شده و به ناحیه کم پشت پیوند داده می شود.در ادامه می توانید به صورت خلاصه وار تفاوت این دو را متوجه شوید.

اما در هر صورت در نظر داشته باشید؛ این پزشک شما است که براساس شرایط شما و تخصص خود تصمیم می گیرد که کدام مورد برای شما مناسب تر است. می توانید در مرکز زیبایی اسپرت سنتر صادقیه به صورت کاملا رایگان از ما مشاوره دریافت کنید.

نکاتی در رابطه با تفاوت میکرواسکالپ و کاشت مو به صورت خلاصه:

  • کاشت مو رشد طبیعی موها را در بر دارد و معمولا در یک جلسه و زمانی محدود اجرا می شود، این روش نیازی به ترمیم نداشته و دائمی می باشد .
  • کاشت مو روند رشد طبیعی مو ها را در پی دارد بنابراین جلوه ایی فوق العاده داشته و زیبایی و پر پشتی منحصر به فردی را به افراد هدیه خواهد داد.
  • میکرواسکالپ با توجه رنگ اصلی موهای فرد تهیه دیده می شود تا مناسب با موهای فرد دیده شود و به پر پشت نشان دادن موها کمک کند. این روش در یک جلسه و در زمان محدودی انجام می گیرد اما باید توجه داشت که این روش نیاز به ترمیم مجدد دارد.
  • در کاشت مو شما شاهد رشد مجدد موها خواهید بود اما در میکرواسکالپ رویشی وجود نخواهد داشت و نکته قابل توجه آن این است که جاهای خالی موی شما را پر کرده و موی سر را پرپشت تر نشان خواهد داد.
  • هزینه های کاشت مو در دراز مدت نسبت به اسکالپ کمتر است. زیرا کاشت مو نیاز به ترمیم ندارد.
  • اسکالپ دائمی است بله فقط هر چند سال بسته به نوع پوست ترمیم دارد؛ معمولا بین ۳ الی ۵ سال یکبار یعنی در یک جلسه اسکالپ شما ترمیم می شود و نقطه ها دوباره پررنگ شده و نواحی خالی سر پر می شود.
  • دوره استحمام در میکرواسکالپ 3 روز بعد از اسکالپ است اما در کاشت مو این دوره نقاهت بیشتر است.
  • میکرو اسکالپ محدودیت سنی ندارد اما کاشت مو برای کسانی که هنوز به سن قانونی نرسیده اند نمی توان انجام داد.
  • کاشت مو نسبت به اسکالپ تهاجمی تر است و میزان زخم و عفونت در آن بیشتر است.
  • روش میکرواسکالپ برای کسانی که ورزشکار هستند؛ بسیار بهتر استو زیرا در کاشت مو فرد نباید تا مدت ها فعالیت بدنی سنگین داشته باشد.

مقایسه بین میکرواسکالپ و کاشت مو بین خانم ها و آقایان:

در خانم ها اسکالپ به این صورت است که موها شبیه سازی شده و در قسمت های کم پشت این کار انجام می شود اما در آقایان به صورت نقطه به نقطه است و اگر در طول درمان بر روی سر به جایی برسد که مو وجود داشته باشد؛ به صورت هاشور خواهد بود.

از آپارات ما نیز دیدن کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *