12 روغن خانگی برای جلوگیری از ریزش مو

 

آیا شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که همیشه رویای موهای بلند و جذابی داشتید به  زیبایی باد میان آن ها بوزد و عکس های فوق العاده ای ایجاد کند؟ آیا راز زیبایی موها را می دانید؟ ما بهترین روغن‌ها را برای رشد مو و جلوگیری از ریزش مو؛ را در این مقاله به شما به طور کامل معرفی می کنیم؛ که نه تنها رشد مو را تقویت می‌کند، بلکه به افزایش درخشندگی، صافی و سلامت عمومی مو کمک می‌کند و مشکلاتی مانند موخوره و شوره سر را از بین می برد. همه روغن هایی که پیشنهاد می کنیم کاملا طبیعی هستند و هیچ عارضه ای ندارند و در بازار موجود هستند.

مقدمه:

بله، اکنون به حرف مادر و مادربزرگ خود می رسیم که می‌گفتند، موهایتان را دو بار در هفته روغن مالی کنید، استفاده از روغن؛ بهترین راه برای تغذیه و نرم کردن موهایتان است.

داشتن یک سبک زندگی سالم ممکن است در این دوران کمی کلیشه ای به نظر برسد، اما باعث ترویج تغذیه سالم و استفاده از محصولات ارگانیک و محلی می شود. همین روند در مورد محصولات زیبایی نیز صدق می کند. چنین محصولات زیبایی که به سرعت در حال محبوب شدن هستند، در داروخانه های خانگی نیز وجود دارند. با وجود بسیاری از محصولات موجود در بازار، اغلب به این فکر می کنیم که کدام را بخریم و استفاده کنیم. این مقاله یک راهنمای جامع است که به شما کمک می کند تا مدل مناسبی را برای نوع موی خود انتخاب کنید.

 

  • روغن نارگیل
  • روغن آرگان
  • روغن جوجوبا 
  • روغن بادام
  • روغن زیتون
  • روغن هسته انگور
  • روغن اسطخودوس
  • بادرنجبویه ( علف لیمو)
  • روغن کنجد
  • روغن کرچک
  • روغن رزماری
  • سوالات متداول

روغن موی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد:

  •  باید رشد مو را تحریک کند،
  • با خشکی پوست سر و شوره سر مبارزه کند،
  • آسیب را درمان کند،
  • به موها درخشنده و تغذیه کند.

 بهترین مکان برای شروع این است که ابتدا نوع مو و کیفیت و آنچه را که باید اصلاح کنید، بدانید. می توانید ترکیبی از روغن ها را نیز امتحان کنید.

1. بهترین روغن برای رشد مو روغن نارگیل است

 

اگر در ایران زندگی می کنید؛ حتما بارها برای تقویت موهاتان به شما پیشنهاد روغن نارگیل را داده اند. یکی از محبوب ترین روغن های مو برای رشد، همه کاره است و برای تغذیه پوست نیز عالی است. این روغن محتوی مقدار زیادی اسیدهای چرب است که به راحتی به فولیکول های مو نفوذ می کند. همچنین حاوی کربوهیدرات ها، ویتامین ها و مواد معدنی است که برای سلامت مو ضروری هستند. حتما این روغن را از عطاری های مرغوب تهیه کنید.

مزایای روغن نارگیل:

علاوه بر تقویت رشد مو، موهای شما را سالم، نرم و درخشان می کند. روغن نارگیل همچنین می تواند به عنوان نرم کننده استفاده شود زیرا سرشار از ویتامین E و آنتی اکسیدان است. علاوه بر فواید فراوان، از مو در برابر آسیب گرما محافظت می کند و تارهای مو را ترمیم می کند. هرچه پوست سر شما سالم تر باشد، موهای شما زیباتر می شود.

 

روغن نارگیل برای چه کسانی مناسب است؟

 

روی همه انواع مو کار می کند و برای کسانی که موهای خشک، آسیب دیده یا کدر دارند بسیار مفید است. کسانی که می‌خواهند موها را نرم  کنند، برای بهترین نتیجه باید از این روغن به طور منظم در یک دوره زمانی استفاده کنند. همچنین برای افرادی که رشد موی آهسته دارند توصیه می شود.

استفاده از آن: همانطور که قبلا ذکر شد، تا حد امکان از محصولات ارگانیک و بدون مواد افزودنی استفاده کنید. روغن را قبل از استفاده به پوست سر و موی خود به آرامی گرم کنید. در زمستان ها، اغلب روغن جامد می شود ، بنابراین به هر حال باید قبل از استفاده آن را گرم کنید. اگر برگ کاری اضافه می کنید، قبل از اینکه حرارت را خاموش کنید ، اجازه دهید در روغن داغ ترک بخورند. قبل از استفاده صبر کنید تا از گرما گرم شود. کسانی که پوست سر خشکی دارند باید روغن را به ریشه مو و پوست سر ماساژ دهند.

2. بهترین روغن برای رشد مو روغن آرگان است

 

روغن آرگان که منشا آن سرزمین عجیب و غریب مراکش است، از دانه درختان آرگان استخراج می شود. در چند وقت اخیر، این روغن دنیای زیبایی را تحت تأثیر قرار داده است، زیرا نه تنها برای مو، بلکه برای پوست نیز مفید است. این روغن که به دلیل رنگ طلایی آن «طلای مایع» نامیده می‌شود، سرشار از اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین E است. عمدتاً این روغن به دلیل پردازش حداقلی که دارد، برای داشتن موهایی سالم مفید بوده و رشد موها را تسریع می بخشد.

مزایای روغن آرگان:

این روغن آبرسان و مرطوب کننده است. موهای آسیب دیده را ترمیم می کند و از فولیکول های مو در برابر آسیب بیشتر ناشی از گرما و اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند.مزیت دیگر این است که موها را خیلی چرب نمی کند.

روغن آرگان برای چه کسانی مناسب است؟

 

 کسانی که موهای خشک، شکننده، وز یا ضخیم دارند باید حتما روغن آرگان را انتخاب کنند. اگر موهای خود را مرتباً در معرض گرمای وسایلی مانند اتو ، بیگودی و سشوار قرار می دهید، این گزینه برای شما مناسب است.


میزان استفاده از روغن آرگان چقدر است؟

 

روغن آرگان غلیظ و چسبناک است، اما چرب نیست. در صورت لزوم می توانید هر روز از آن استفاده کنید. روغن را می‌توانید مستقیماً از بطری روی موهایتان بمالید، کافی است چند قطره از آن را روی کف دست خود بریزید و آن را روی تارهای مو بمالید،اما بهتر است آن را روی ریشه های مو نزنید. می توانید از آن برای تهیه ماسک مو نیز استفاده کنید.

بهترین روغن ها برای رشد مو روغن آرگان

3. بهترین روغن برای رشد مو روغن جوجوبا است

 

یک تصور غلط رایج، تلفظ این روغن است. به آن هو هوبا می گویند. از آنجایی که این روغن دارای بسیاری از ویژگی های سبوم(ماده ای که از پوست سر شما به صورت طبیعی ترشح می شود) دارد، برای مو ایده آل است.

مزایای روغن جوجوبا:

روغن عمیقاً به ساقه مو نفوذ می کند و به عنوان یک مرطوب کننده عالی عمل می کند و خواص درمانی متعددی دارد. استفاده منظم از این روغن موها را بدون وز می کند و به آن درخشندگی می بخشد. بهترین بخش این است که با کمک به رشد سلول های موی جدید، رشد مو را افزایش می دهد. در برابر شوره سر مقاومت می کند و در نتیجه ریزش مو را کاهش می دهد و از مو محافظت می کند .

بهترین روغن ها برای رشد مو روغن جوجوبا

روغن جوجوبا برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که می خواهند رشد مو را تقویت کنند و شوره سر را کنترل کنند . همچنین برای کسانی که مشکلات پوست سر خشک و موهای آسیب دیده و کدر دارند ایده آل است.

استفاده از آن: برای موهای براق حداقل هفته ای یکبار از آن استفاده کنید. کافی است چند قطره را روی کف دست خود بریزید و یا در یک کاسه کوچک، موها را از طریق پوست سر تقسیم کنید و آن را در قسمت هایی روی موها و پوست سر بمالید. حداقل یک ساعت قبل از شستشو آن را بگذارید، اما برای بهترین نتیجه، یک شب از آن استفاده کنید. همچنین می توانید چند قطره به نرم کننده خود نیز اضافه کنید.

4. بهترین روغن برای رشد مو روغن بادام است

روغن بادام برای پوست و مو عالی است. دارای بالاترین میزان ویتامین E طبیعی و سرشار از اسیدهای چرب، پروتئین و آنتی اکسیدان به همراه منیزیم است که شکستگی مو را کاهش داده و به رشد آن کمک می کند این روغن به افرادی که موی خشک دارند شدیدا توصیه می شود.

مزایای روغن بادام:

نه تنها آبرسانی مو را انجام می دهد، بلکه از ریزش و شکستگی مو محافظت می کند . و می توان گفت که یکی از بهترین روغن ها برای رشد سریع مو است .

روغن بادام برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که موهای خشک، آسیب دیده و کدر دارند و برای کسانی که فاقد اسیدهای چرب امگا 3 در بدن خود هستند. اگر مشکل ریزش مو دارید، این روغن برای شما مناسب است.

نحوه ی استفاده از روغن بادام :

می توانید این روغن را مستقیماً از بطری استفاده کنید و روی موها و پوست سر خود بمالید. همچنین می توانید قبل از استفاده آن را گرم کنید. بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد آن را با یک شامپوی مغذی بشویید. در برخی از روزها، می توانید پس از شستن نرم کننده و خشک کردن موها با حوله، چند قطره را روی موهای خود استفاده کنید. بگذارید روی آن بماند تا رطوبت مو را به خود جذب کند و موها را براق کند.

بهترین روغن ها برای رشد مو روغن بادام

5. بهترین روغن برای رشد مو روغن زیتون است

این روغن همه کاره است و خاصیت محافظتی و مرطوب کنندگی دارد. از کراتین طبیعی موهای شما محافظت می کند و با محتوای آنتی اکسیدانی خود یک نرم کننده

طبیعی است. برای بهترین نتیجه از نسخه ارگانیک و فوق بکر استفاده کنید. سرشار از ویتامین E، برای رشد مو عالی است و اسید اولئیک موجود در روغن، رطوبت را حفظ می کند . پوست سر را احیا می کند، ریشه مو را تغذیه می کند و رشد تارهای مو را تقویت می کند.

مزایای روغن زیتون:

موها را نرم می کند و بافتی صاف به آن می بخشد. این روغن با خواص ضد التهابی خود می تواند به مبارزه با شوره سر کمک کند، به خصوص زمانی که با آب لیمو ترکیب شود. روغن زیتون همچنین از آسیب های حرارتی مانند اتو مو و سشوار محافظت می کند و ظاهری سالم به موهای آسیب دیده می بخشد .

بهترین روغن ها برای رشد مو روغن زیتون

روغن زیتون برای چه کسانی مناسب است؟

موهای آسیب دیده، کدر، خشک یا وز و همچنین برای کسانی که از شوره سر رنج می برند. برای بهبود رشد مو عالی است.

نحوه ی استفاده ازروغن زیتون:

روغن را می توان روی موهای خشک یا مرطوب استفاده کرد. می توانید کمی روغن را گرم کرده و به طور مساوی در پوست سر و مو پخش کنید. اگر این کار را قبل از حمام سر انجام می دهید، قبل از شستن روغن، یک حوله گرم را به مدت 20 تا 30 دقیقه دور موهای خود بپیچید. بعد از این مدت زمان می توانید در حمام کامل موهای خود را بشویید.

 

6. بهترین روغن برای رشد مو روغن هسته انگور است

بهترین روغن ها برای رشد مو روغن دانه انگور
چه روغن هایی برای رشد مو مفید هستند؟ اسپرت بیوتی

 

اگرچه روغن هسته انگور در کشور ما به خوبی شناخته شده نیست، اما در مورد مراقبت از مو تقریبا پیشکسوت است. همانطور که از نام آن پیداست، از دانه های انگور استخراج می شود. حاوی نرم کننده، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است که برای رشد موهای سالم ضروری هستند. این روغن چرب نیست و بی بو است بنابراین استفاده از آن بسیار راحت تر می شود.

مزایای استفاده از روغن هسته انگور:

پوست سر را مرطوب می کند ، رشد مو را تقویت می کند، ساختار مو را تقویت می کند و برای درمان موهای شکننده و ضعیف عالی است. به مبارزه با ریزش مو نیز کمک می کند.

روغن هسته انگور برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که از موهای خشک و شکننده رنج می برند، اما برای کسانی که به دنبال رشد مجدد موهای از دست رفته هستند بسیار عالی است ، زیرا رشد فولیکول های مو را احیا می کند. همچنین برای کسانی که موها و پوست سرشان چرب می شود عالی است.

نحوه ی استفاده ازروغن هسته انگور:

می توانید آن را مستقیماً روی موها و پوست سر خود بمالید و بگذارید یک شب بماند. همچنین، می توانید از آن برای درمان حالت دهنده عمیق استفاده کنید. موهایتان را با روغن آغشته کنید و قبل از شستن موها را با یک حوله داغ به مدت ۲۰ دقیقه بپوشانید. همچنین اگر می خواهید چند قطره روغن ضروری مانند اسطوخودوس یا رزماری به آن اضافه کنید، به عنوان یک روغن حامل عالی عمل می کند.

7. بهترین روغن برای رشد مو روغن اسطوخودوس است

استخراج شده از گل اسطوخودوس، اسانسی است که کاربردهای زیادی دارد. تحقیقات نشان می دهد که این ماده همچنین باعث رشد مو می شود و موها را پرتر و ضخیم تر می کند. این به افزایش تعداد فولیکول های مو کمک می کند و به دلیل خواص ضد میکروبی به عنوان یک ماده ضد عفونی کننده شناخته شده است. هنگامی که با روغن حامل ماساژ داده می شود ، می تواند گردش خون را در پوست سر بهبود بخشد و ریزش مو را کاهش دهد.

مزایای استفاده از روغن اسطوخودوس :

مهمترین آنها این است که رشد مو را مستقیماً از فولیکول ها بهبود می بخشد. پوست سر را مرطوب می کند و تولید سبوم در پوست سر را متعادل می کند. روغن اسطوخودوس همچنین برای کاهش استرس شناخته شده است .

روغن اسطخودوس برای چه کسانی مناسب است؟

همه انواع مو، به خصوص آنهایی که در قسمت جلو و پشت موهای چرب دارند و در نواحی دیگر پوست سرشان خشک است.

نحوه ی استفاده از روغن اسطخودودس:

این یک روغن ضروری است، بنابراین بهتر است با روغن حامل مانند روغن نارگیل یا زیتون استفاده شود . بهتر است آن را مستقیماً روی مو یا پوست سر استفاده نکنید. می توانید حدود 10 قطره روغن اسطوخودوس را در دو قاشق غذاخوری روغن حامل مخلوط کرده و روی پوست سر ماساژ دهید. یک شب آن را نگه دارید.

8. بهترین روغن برای رشد مو روغن علف لیمو است

این یکی دیگر از ضروریات یک گیاه بسیار معطر است. حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است که برای مو بسیار مفید است. روغن بادرنجبویه خواص درمانی نیز دارد، از جمله تسکین درد و استرس. فولیکول های مو را تقویت می کند و ریزش مو را کاهش می دهد.

مزایای استفاده از روغن بادرنجبویه:

 این اسانس دارای خواص ضد قارچی و ضد ویروسی است و در بهبود خشکی پوست سر و کاهش شوره سر موثر است. همچنین از ریزش مو جلوگیری می کند و به موها درخشندگی سالمی می بخشد. این یک مسکن شناخته شده استرس است.

روغن بادرنجبویه برای چه کسانی مناسب است؟

 ایده آل برای انواع مو، اما برای کسانی که پوست سر خشک دارند و استرس دارند بسیار مفید است.

نحوه ی استفاده از روغن بادرنجبویه:

فقط 10 قطره روغن علف لیمو را به دو قاشق غذاخوری روغن حامل مانند روغن نارگیل یا زیتون اضافه کنید و روی موها و پوست سر ماساژ دهید. بگذارید یک شبه بماند. همچنین می توانید چند قطره به بطری شامپو یا نرم کننده خود اضافه کنید. مراقب باشید که روغن های ضروری را مستقیماً بدون حامل به پوست سر یا پوست خود نمالید.

9. بهترین روغن برای رشد مو روغن کنجد است

یک محصول چندکاره  جهت مراقبت از بدن، مو و پوست است. دارای خواص پاک کنندگی قوی، ضد باکتریایی و ضد میکروبی است.

مزایای استفاده از روغن کنجد :

 با استفاده مناسب، می توانید فولیکول های مو را با این روغن جدا کرده و رشد مو را افزایش دهید. همچنین این روغن خاصیت تسکین دهندگی را نیز دارد.

روغن کنجد برای چه کسانی مناسب است؟

 با همه انواع مو کار می کند، اما اگر به روغن های ضروری قوی حساسیت دارید از آن اجتناب کنید. برای کسانی که می خواهند فولیکول ها و تارهای مو را ترمیم کنند؛ ایده آل است.

نحوه ی استفاده از روغن کنجد:

 سه قطره از این روغن را با دو قاشق غذاخوری روغن حامل مخلوط کنید. آن را روی موها و پوست سر خود بمالید و بعد از نیم ساعت بشویید. همچنین می توانید 10 قطره روغن کنجد را با شامپو یا نرم کننده مخلوط کرده و به طور منظم از آن استفاده کنید.

11. بهترین روغن برای رشد مو روغن کرچک است

این روغن چسبناک و غلیظ دارای خواص بسیار زیادی است. سرشار از ویتامین E، پروتئین، مواد معدنی، روی موهای شما معجزه می کند. این به خلاص شدن از شر شوره سر کمک می کند و اسید ریسینولئیک موجود در آن می تواند به تسکین التهاب پوست سر کمک کند.

مزایای استفاده از روغن کرچک:

روغن کرچک نه تنها موها را مرطوب و نرم می کند، بلکه به حفظ سطح رطوبت نیز کمک می کند و به گردش خون کمک می کند که منجر به رشد سریع مو می شود.

روغن کرچک برای چه کسانی مناسب است؟

 کسانی که از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر رنج می برند.

نحوه ی استفاده از روغن کرچک :

 آن را به خوبی روی پوست سر بمالید و روی موها بمالید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد آن را بشویید. شستن آن سخت است زیرا بسیار غلیظ است. استفاده منظم از روغن کرچک به شما موهایی سالم، ضخیم، درخشان و مرطوب می دهد . همچنین می توانید آن را به نسبت مساوی با روغن کنجد مخلوط کنید تا ویسکوزیته آن کاهش یابد. برای این کار کافی است دو روغن را در یک کاسه مخلوط کنید، آن را کمی گرم کنید و روی موها و پوست سر بمالید.

12. بهترین روغن برای رشد مو روغن رزماری است

شما باید این روغن را با استفاده از گیاهان دارویی و روغن حامل درست کنید. برای رشد مو عالی است. قرن هاست که در بسیاری از فرهنگ ها برای بهبود رشد مو و به تاخیر انداختن شروع سفیدی مو؛ استفاده می شود.

مزایای استفاده از روغن رزماری:

 روغن رزماری باعث تحریک گردش خون در پوست سر می شود. شستشوی روزانه با طراوت برگ های رزماری که در آب جوشانده شده است، رنگ مو را نیز حفظ می کند.

روغن رزماری برای چه کسانی مناسب است؟

 همه انواع مو، به خصوص برای موهای ضخیم با رنگ غنی.

نحوه ی استفاده از روغن رزماری:

مقداری روغن زیتون یا نارگیل را با برگ های رزماری تازه یا خشک گرم کنید. اجازه دهید عصاره کیاه خارج شود، و سپس صاف کنید. می توانید این روغن را در یک ظرف نگهداری کنید و شب روی موهای خود بزنید.

سوالات متداول:

آیا روش خاصی برای استفاده از روغن مو وجود دارد؟

روغن مو باید حداقل دو بار در هفته استفاده شود. از روغن گرم استفاده کنید و آن را به مدت 5 تا 10 دقیقه ماساژ دهید. این به افزایش جریان خون در فولیکول های مو کمک می کند. پس از استفاده از روغن، بخار دادن آن یا استفاده از حوله داغ به افزایش تراوش روغن در عمق ریشه مو کمک می کند. این را یک شب یا 20 تا 30 دقیقه قبل از حمام بگذارید روی موها بماند.

هنگام خرید روغن مو به چه نکاتی توجه کنم؟

بهتر است بدانید روغن حاوی چه موادی است، بنابراین مواد تشکیل دهنده آن را بخوانید. از محصولات شیمیایی دوری کنید و تا جایی که ممکن است از مواد طبیعی استفاده کنید. بررسی کنید کدام روغن برای موهای شما بهترین است. اگر می خواهید دو یا چند روغن را با هم ترکیب کنید، بهتر است خودتان این کار را انجام دهید؛ تا اینکه محصولی را که در فروشگاه خریداری می کنید انتخاب کنید. اگر چیزی که می‌خرید برای شما کار نمی‌کند، فوراً آن را تغییر دهید.

هنگام استفاده از روغن های ضروری چه اقدامات احتیاطی را باید رعایت کنم؟

هرگز روغن را مستقیماً روی مو یا پوست سر خود نمالید، زیرا روغن های پایه قوی هستند. ممکن است در برخی از انواع پوست احساس سوزش ایجاد کنند. همیشه آنها را با روغن حامل مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل استفاده کنید یا آنها را در شامپو یا نرم کننده خود بریزید. اگر برای اولین بار است که از روغن خاصی استفاده می کنید، اول یک قطره از آن روغن را روی پوست خود در نزدیکی آرنج آزمایش کنید تا ببینید که آیا به آن حساسیت دارید یا خیر.

شما میتوانید برای زیبایی هرچه بیشتر خود و داشتن حس خوب از این زیبایی با ما در تماس باشید و یا از خدمات زیبایی ما بهره مند بشوید.

این مرکز با مدیریت مهدی حیدری، متخصص مجرب و با سابقه درخشان در حوزه زیبایی و مراقبت از پوست، و بهره‌مندی از تیمی مجرب و کارآزموده، خدمات میکروبلیدینگ را با استفاده از بهترین روش‌ها و تکنیک‌های مدرن به شما ارائه می‌دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *