مزوتراپی چیست و چه تاثیری در کم پشتی مو دارد؟

متأسفانه ، کم پشتی مو در زنان و مردان رایج است زیرا به دلیل عوامل مختلفی از جمله تغییرات هورمونی ، استرس ، رژیم غذایی نامناسب ، داروها ، شرایط پزشکی و ژنتیک ایجاد می شود. این مشکل گاهی دلایل ژنتیکی دارد و گاه به دلیل شامپوهای غیر استاندارد، شرایط محیطی نامناسب، تغذیه اشتباه و خیلی موارد دیگر که در اینجا مجال پرداختن به آن ها نیست. مزوتراپی سر و درمان کم پشتی مو در مزکز زیبایی اسپرت سنتر از بهترین مراکز در این زمینه است. 

گاهی برخی از افراد ماینوکسیدیل را برای درمان کم پشتی موها پیشنهاد می دهند. می توانید در ادامه، ویدئویی از آقای مهدی حیدری و نظر ایشان را در مورد ماینوکسیدیل خواهید دید. 

 

مزوتراپی؛ یکی از سریعترین راهکارها برای درمان ریزش مو از طریق بازیابی تعادل هورمونی و غلبه بر تأثیر منفی هورمون دیهیدرو تستوسترون (DHT) بر ریزش موی سر شناخته می شود.

مرکز زیبایی اسپرت سنتر صادقیه به شما یکی از تخصصی ترین روش های رفع کم پشتی و تاسی را به شما معرفی می کند که در همین جا می توانید اطلاعات کامل در مورد کسب کنید.

روش انجام مزوتراپی؛ چگونه است؟

در روش مزوتراپی؛ به وسیله یک سوزن کوچک در عمق یک میلیمتری پوست سر (محل وجود فولیکول های مو) قرار داده می شود. مزوتراپی؛ می تواند به توقف ریزش مو در مردان و در زنان منجر شود. اما به خاطر داشته باشید که مزوتراپی نمی تواند موهای جدیدی برای شما تولید کند، بلکه فقط رشد موهای موجود و میزان فعالیت فولیکول های مو را تقویت می نماید.

البته در داخل سرنگ این سوزن ها داروها و ترکیبات خاصی ریخته می شود که در داخل لایه دوم پوست سر تزریق می شود. 

از آنجا که ریزش مو معمولاً یک روند پیش رونده است؛ لازم است به محض شروع کم پشتی مو اقدام کنید. خوشبختانه گزینه های درمانی مناسب و بی خطر وجود دارد ، از جمله مزوتراپی که یک درمان بسیار موثر و غیرتهاجمی می باشد.

مزوتراپی چگونه روشی است؟

مزوتراپی یک روش غیر تهاجمی است که اخیراً به دلیل توانایی جلوگیری از ریزش و بازیابی فولیکول های موی مسئول رشد مو، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این روش معمولا یک روش مکمل در کنار سایر روش های درمانی است. البته مزوتراپی مو به تنهایی هم می‌تواند نقش موثری در جلوگیری از ریزش مو و بهبود کیفیت مو داشته باشد.

این درمان ساده و بدون درد شامل تزریق کم عمق به پوست سر، زیر اپیدرم، لایه خارجی پوست و مزودرم ، لایه میانی پوست، به منظور تحریک پوست و تحریک بازسازی مو است.

این تزریق ها که متناسب با نیازهای هر بیمار تنظیم می شوند ، حاوی مخلوطی از مواد معدنی ، ویتامین ها ، آمینو اسیدها و آنزیم های مشترک هستند و مستقیماً در ناحیه مورد نظر تزریق می شوند.

مزایای استفاده از مزوتراپی چیست؟

  • بسیار ایمن و بی خطر است. 
  • با تزریق مواد و مکمل های عالی می توان پوست و فولیکول ها را تغذیه کرد. 
  • دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد.
  • یک روش بدون درد است. بدون محدودیت سنی
  • نسبت به سایر روش ها بسیار مقرون به صرفه است.
  • نتیجه مزوتراپی کاملا یک دست است.
  • باعث تحریک فولیکول های مو شده و روند رشد مو را مستمر می سازد. 
  • باعث درخشندگی و از بین رفتن شوره سر می شود. 
  • به دلیل تزریق مواد مغذی و ویتامین های سازگار با بدن، هیچ گونه حساسیتی در بدن نسبت به این مواد به وجود نخواهد آمد. 

معایب مزوتراپی چیست؟

یکی از شایع ترین عوارض و معایب مزوتراپی؛ ایجاد التهاب در جاهایی است که سوزن وارد آن می شود. اما التهاب و حس درد آن تا دو یا سه روز می باشد. 

مزوتراپی مو برای چه افرادی توصیه نمی شود

خانم های باردار، بیماران قلبی، افرادی که مبتلا به سرطان های پیشرفته هستند، افراد دارای سوابق آلرژی شدید، افرادی که داروهای ضد انعقادی مصرف می کنند و افرادی که دیابت کنترل نشده دارندو همچنین هموفیلی ها باید از انجام مزوتراپی برای موها پرهیز نمایند.

تعداد جسات مزوتراپی به چه صورت است؟

تعداد جلسات درمانی مزوتراپی؛ بین 5 تا 10 جلسه است که زمان شروع و فاصله ی بین جلسات بستگی به تشخصی پزشک متخصص شما خواهد داشت. بعد از اینکه به صورت مرتب جلسات خود را انجام دادید؛ وارد مرحله بوستر می شوید. در واقع بعد از این جلسات باید در یک سال دو تا سه جلسه دوباره درمان خود را پیگیری کنید. 

مراقبت های بعد از مزوتراپی:

مراقبت های این ورش چندان چیز خاصی ندارد. همانطور که قبلا هم ذکر شد این روش یکی از ایمن ترین و راحت ترین روش ها برای رفع کم مویی است. اما در کل برای دریافت نتایج بهتر؛ خوب است که تغذیه مناسب و ورزش مداوم داشته باشید و از خوردن فست فود و مواد کارخانه ای تا مدتی پرهیز کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *