چگونه افتادگی پلک؛ خود را به بهترین روش درمان کنیم؟

اغلب، با افزایش سن، متوجه غم در صورت می شویم که ناشی از افتادگی پلک و ابرو است.ابروها و پلک های لیفت شده، زیبایی صورت را دو چندان می کند. در حقیقت، می توانند به خوبی قوام صورت را افزایش می دهند و زیبایی کل صورت را به دلیل  باز شدن چشم ها افزایش می دهند. بهترین روش درمان افتادگی پلک؛ بسیار زیاد هستند که ما در این مقاله به آن ها می پردازیم.

علت افتادگی پلک و ابرو چیست؟

دلیل ایجاد افتادگی پلک و ابرو می تواند به طور قابل توجهی از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. شایع ترین علل، ترکیبی از ژنتیک و پیری است. به بیان ساده :

  • با افزایش سن، پوست ما حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد.
  • ماهیچه های صورت ما خراب می شوند و توانایی برگشت به عقب را از دست می دهند
  • و نیروی جاذبه بر روی پوست ما قوی تر عمل می کند.

قبل از اینکه حتی متوجه شوید، پوست اطراف چشم شما ممکن است آویزان شود و پلک های شما ممکن است افتاده شود. اگرچه دلایل افتادگی مهم نیست. مهم این است که این اتفاق می افتد و همه ما می خواهیم از شر آنها خلاص شده و چهره جوان خود را حفظ کنیم.

از دست دادن کلاژن با افزایش سن

  • چین و چروک و افتادگی پوست به طور طبیعی برای همه اتفاق می افتد و با افزایش سن ایجاد می شود. اغلب در حدود دهه 30، پوست شروع به از دست دادن کلاژن می کند (پروتئینی که به صاف نگه داشتن پوست کمک می کند). با از دست دادن کلاژن، خطوط ریز و چین و چروک شروع به نمایان شدن می کنند.
  • نواحی پلک و ابرو بیشتر مستعد چروک شدن هستند. در حقیقت ، پوست در مقایسه با بقیه صورت بسیار نازک تر است. البته دلایل افتادگی ابروها و پلک ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است.
  • ضعف عضلانی باعث می شود ابروهای شما افتاده و پلک های فوقانی شما را تحت فشار قرار دهد، که به آن پتوز ابرو نیز گفته می شود
  • بلفاروپتوز ، وضعیتی است که می تواند باعث افتادگی پلک شما به دلیل کشش عضله پلک ، ضعف عضلانی یا بیماری های عصبی شود.

 

با بلفاروپلاستی برای همیشه از شر پلک های افتاده خلاص شوید.

افتادگی پلک چشم مشکلاتی در بینایی من ایجاد می کند؟

مشکل اصلی ناشی از افتادگی پلک ها انسداد جزئی یا کامل میدان بینایی است. گاهی اوقات، بلفاروپتوز می تواند نشانه ای از یک مشکل عصبی جدی تر باشد. اگر این افتادگی به صورت ناگهانی اتفاق افتاد یا همراه با درد یا دوبینی بود؛ این مشکل باید به سرعت درمان شود.

 

ساختار چهره طبیعی

برای برخی، در سنین پایین، ابروها پایین و یا زیر استخوان چشم است. در حالت ایده آل، ابرو باید بالاتر از استخوان چشم باشد که منجر به زیبایی چشم و قسمت فوقانی صورت می شود.

عادت های بد

به غیر از این، برخی از عادت های بد منجر به افتادگی پلک؛ می شود. مانند:

  • خواب مکرر در یک طرف چشم با فشار روی پلک
  • سیگار کشیدن
  • عدم نوشیدن آب کافی
  • غفلت از مراقبت از پوست

روش های درمانی مدرن برای بالا بردن ابرو و پلک:

لیفت ابرو ظاهر جوان تری به چهره می بخشد. بسیاری از خانم ها سعی می کنند با بستن موهای خود با مدل موی “دم اسبی” اثر “لیفت دم اسبی” را به دست آورند. اما روش های آرایشی وجود دارد که اگر به خوبی انجام شود ؛ منجر به نتایج طبیعی و خوبی می شود.

رژیم غذایی:

افراد باید با نوشیدن مقدار زیادی آب بدن خود را هیدراته نگه دارند. متخصصان همچنین افزایش مصرف ویتامین C را از طریق مکمل ها، رژیم غذایی و ویتامین ها توصیه می کنند. افرادی که از افتادگی ابروها و پلک رنج می برند باید از مصرف بیش از حد سدیم خودداری کنند و در صورت امکان سدیم را از رژیم غذایی خود حذف کنند. این افراد همچنین باید از خواب کافی ، استراحت و رژیم غذایی سالم و مغذی اطمینان حاصل کنند.

بوتاکس

وقتی به صورت نگاه می کنیم ، ممکن است برخی از ویژگی هایی را که به نظر می رسد “آویزان” هستند ، مشاهده کنیم به ویژه در ناحیه ماهیچه اطراف چشم و همین امر موجب می شود تا چهره فرد کاملا پیر و ساخورده به نظر برسد.

بوتاکس ابرو باعث افزایش ارتفاع ابرو می شود. این تزریق ها باعث شل شدن ماهیچه های زیرین می شوند تا پوست در خارج صاف شود و ماهیچه های بین ابروها شل شود. این به بالا بردن ابروها و باز شدن چشم ها کمک می کند و ظاهر یک چشم تنگ را باز می گرداند. چشم هاکشیده و زیباتر به نظر می رسند.

فیلر: 

به موازات و با توجه به نیاز، می توانیم از “فیلر” روی استخوان چشم استفاده کنیم تا ابرو کشیده شده و به سمت بالا برود. فیلرها محلول های پوستی هستند که چین و چروک را پر می کنند. اگر افتادگی ابرو ناشی از افتادگی پوست زیر ابرو بوده است؛ برای حذف چربی و پوست اضافی پلک از فیلر استفاده می کنیم.

لیفت نخ ابرو

تکنیک نخ لیفت ابرو بدون جراحی است. لیفت با نخ، نوعی عمل است که در آن بخیه های موقت برای ایجاد یک لیفت ظریف اما قابل مشاهده در پوست استفاده می شود.

به جای انجام عمل جراحی برای از بین بردن پوست شل ، آن را با دوختن قسمت هایی از پوست معلق می کنیم. اثر این روش باعث عقب کشیدن پوست به سمت بالا و سفت شدن چشم ها می شود. برخی از جراحان از نخ هایی استفاده می کنند که بعد از شش ماه جذب می شوند.

لیفت ابرو

لیفت ابرو، که به آن لیفت پیشانی یا جوانسازی پیشانی نیز گفته می شود ، یک عمل جراحی زیبایی است که ابرو و به ویژه مرز جانبی آن را بالا می برد.

جراحی یا از طریق زخم روی ابرو انجام می شود (من شخصاً این روش را توصیه نمی کنم) یا با انجام زخم پنهان در نوک موی سر.. نتایج روش دوم بهتر است باعث می شود کل پیشانی زیبایی بالا برود.

فناوری پلاسما

پلاسما برای درمان افتادگی پلک خوب است، اما من آن را برای لیفت ابرو توصیه نمی کنم. من از تکنیک پلاسما برای افتادگی پلک ها فقط برای موارد ساده و متوسط استفاده می کنم و قبل از شروع این تکنیک ، آماده سازی پوست برای جلوگیری از رنگدانه شدن کاملاً ضروری است.

در مورد لیفت ابرو، برخی از افراد از روش “پلاسما نیتروژن” استفاده می کنند. اما من این روش را توصیه نمی کنم زیرا حتی اگر پوست از قبل آماده شده باشد باعث ایجاد رنگدانه می شود.

بعد از لیفت ابرو و پلک از چه مواردی باید اجتناب کرد؟

این احتمال وجود دارد که  ابروها به هم شباهت نداشته باشند، اما می توان این روش را با بوتاکس یا فیلر تنظیم کرد. نکاتی که بعد از لیفت ابرو و پلک باید از آنها اجتناب کنید:

  • بهتر است یک ماه به پشت بخوابید تا از فشار بر محل عمل در دور چشم و ابرو جلوگیری شود.
  • از ابزارهایی مانند سشوار و هر چیز مشابه دیگر و همچنین آب داغ در دو هفته اول خودداری کنید.
  • تا یک ماه از اعمال فشار روی زخم خودداری کنید.
  • بیماران نباید در ماه اول خود را در معرض نور خورشید قرار دهند و کرم ضد آفتاب را روی هر زخمی بخصوص در سال اول استفاده کنند.

کلام آخر: 

مانند هر کار پزشکی یا زیبایی ، همیشه ریسک ها و عوارضی وجود دارد و مطمئناً بیماران باید با پزشکان متخصص جراحی پلاستیک صورت برای جلوگیری از خطرات یا حداقل کاهش احتمال عوارض جانبی مشورت کنند.

بسیار مهم است که از ابروهایی که لیفت غیر عادی دارند منجر به نتایج بدی می شود، خودداری کنید. به طور کلی، از هر کدام از روش های  بوتاکس، فیلر یا جراحی استفاده می کنید؛ مهم این است که ابروها را به صورت افقی و خیلی ظریف به سمت بالا لیفت دهید. یعنی زیادی مورب و عمود کردن ابروها، آن ها را از حالت طبیعی خارج می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *