چندین تکنیک جدید برای ابرو در چند سال گذشته ظاهر شده است و یکی از رایج ترین آنها در سال 2020 نانو بروز است. اگرچه این ایده همان میکروبلیدینگ است ، اما این تکنیک با استفاده از یک ابزار خاص به روش کمی متفاوت انجام می شود.

اگر هنوز هم می خواهید تفاوت بین این دو روش را بدانید به شما پیشنهاد می کنم که در ادامه مقاله با ما همراه باشید. نانو بروز چیست| چه فرقی با میکروبلیدینگ دارد؟ ما در مرکز زیبایی اسپرت سنتر هر دو روش را همراه با مجرب ترین کادر برای شما انجام می دهیم.

می توانید نوبت خود را در اینجا رزرو کنید.

میکروبلیدینگ (Microbleeding) چیست؟

میکروبلیدینگ یک درمان آرایشی دائمی برای ابروها است که با قرار دادن رنگدانه ها در بین موهای ابرو با ضربات نازک به منظور ایجاد قوس ابرو ، پرتر کردن ابرو ، ضخیم تر و متقارن سازی آن ها انجام می شود.

پیگمنتر از ابزار میکروبلیدینگ مخصوص 10 تا 16 تیغه ظریف با ضخامت متفاوت استفاده می کند که در محلول رنگدانه مایع فرو رفته و از طریق اپیدرم کشیده می شود.

می توانید دانستی های بیشتر در مورد میکروبلیدینگ را لینک های زیر بخوانید:

میکروبلیدینگ با تکنیک فیبروز

میکروبلیدینگ یا میکروپیگمنتیشن

نانو بروز(Nano brows) چیست؟

نانوبلیدینگ یا نانو بروز نسخه دقیق تری از میکروبلیدینگ است. با استفاده از نانو بروز، تتو کار از یک دستگاه تک سوزنی استفاده می کند. دستگاه نانو سوزن، مانند یک دستگاه خالکوبی عمل می کند. اما از یک سوزن بسیار ظریف برای تزریق رنگدانه ها به اپیدرم استفاده می کند.

نانو سوزنی است انعطاف پذیر و به اندازه یک مو نازک است. ضخامت آن معمولا 0.18 میلی متر است. برخی از پیگمنتور ها آن را نانو ابرو سه بعدی می نامند، زیرا خط های نازک ططراحی شده را نمی توان از موهای طبیعی تشخیص داد.

تفاوت بین میکروبلیدینگ و نانوبروز چیست؟

نتایج هر دو روش درمانی دارای ظاهر طبیعی است که مدت زمان نسبتاً طولانی دوام می آورند. تفاوت های اصلی بین میکروبلیدینگ و نانوبلایدینگ ابزار و تکنیک آن است.

بزرگترین تفاوت و دلیل اصلی اینکه چرا بسیاری از مشتریان به  جای میکروبلیدینگ به سراغ نانوبلایدینگ می روند این است که سوزن های نانویی به میزان قابل توجهی کمتر از ابزار میکروبلیدینگ به پوست آسیب می رسانند.

انعطاف پذیری و نازکی نانو بروز از نفوذ رنگدانه به داخل پوست جلوگیری می کند، که گاهی اوقات با ابزار میکروبلیدینگ سفت و سخت اتفاق می افتد و سایه ای جذاب ایجاد نمی کند. از آنجایی که روش نانو بروز بسیار نازک است، برش ها بسیار باریک تر  هستند.

آیا روش نانو بروز؛ زودتر از میکروبلیدینگ محو می شوند؟

نه ، برعکس. وقتی صحبت از درد ناشی از نانوبلایدینگ در مقابل میکروبلیدینگ می شود ، میزان درد، کاملا نسبی است و به فرد و سختی پوست شما بستگی دارد.

اما به طور کلی ، نانو بروز کمتر از میکروبلیدینگ آسیب می بیند، زیرا سوزن آن بسیار نازک تر است. از طرف دیگر ، جلسات نانو بروز بیشتر طول می کشد ، زیرا هر قسمت و هر خطی صورت جداگانه و با مدت زمان بیشتری کشیده می شود.

هر دو روش پس از استفاده از کرم بی حس کننده روی پوست انجام می شود ، بنابراین احتمال احساس درد در هر دو روش بسیار کم است.

ماندگاری میکرو بلیدینگ چقدر است؟

به طور کلی ، میکروبلیدینگ تا 18 ماه دوام می آورد و می توان مراقبت های مناسب پس از آن، ماندگاری آن را طولانی تر هم کرد، که این مراقبت مستلزم اجتناب از نور خورشید، لایه برداری و محصولات مراقبت از پوست است.

میزان ماندگاری نانو بروز چقدر است؟

نتایج نانو ابرو بسته به نوع پوست و شیوه زندگی به طور متوسط از 2 تا 2 سال و نیم ماندگاری دارد.

با این حال، نانو بروز برای پوست های چرب مناسب تر است و در برابر چربی اضافی تولید شده در منافذ مقاوم تر است. به همین ترتیب ، برای پوست هایی با منافذ بزرگ نیز مناسب تر از میکروبلیدینگ است.

مقایسه روند بهبودی نانو بروز و میکروبلیدینگ :

روند بهبودی هر دو درمان بسته به پوست و سن شما پس از حدود 6 هفته کامل تلقی می شود.

با این حال، عواقب اولیه مانند قرمزی و خارش میکروبلیدینگ کمی بیشتر طول می کشد؛ زیرا آسیب بیشتری به پوست وارد می شود.

به طور کلی حدود 10 روز طول می کشد تا میزان بهبود یابد.

نانو بروز بهتر است یا میکروبلیدینگ؟

پاسخ بستگی به سلیقه و نوع پوست شما دارد.

نانو بورز ظاهر دقیق تری دارد. خطوطی که در نانو بروز کشیده می شود همانطور که گفته شد بسیار نازک تر است، به همین دلیل طبیی تر به نظر می رسد و راحت تر می توان آن را در کنار ابروهای طبیعی ترسیم کرد. نانو بروز همچنین برای افرادی که موهای نازک ابرو دارند؛ منتسب تر است زیرا طبیعی تر و نازک تر به نظر می رسد.

علاوه بر این، این روش همچینین برای افرادی که پوست چرب دارند مناسب تر است و ماندگاری بیشتری خواهد داشت.  اما این به این معنی نیست که میکروبلیدینگ خوب و طبیعی نیست. زیرا همانطور که در بالا ذکر کردیم کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

از سوی دیگر، میکروبلیدینگ کمی ارزان تر است، بنابراین اگر به دنبال ظاهری پیشرفته تر هستید و بر دقت کامل اصرار ندارید، میکروبلیدینگ ممکن است انتخاب درستی باشد!

نانو بروز؛ چگونه انجام می شود؟

نانو بروز؛ یک فرایند دو مرحله ای است:

  • جلسه اول مشاوره با متخصص خود.
  • آماده شدن برای انجام نانو بروز
  • یک هفته قبل از درمان ابروهای خود را برندارید.
  • از مصرف الکل، کافئین ، ایبوپروفن ، آسپرین و روغن ماهی حداقل 24 ساعت قبل از درمان خودداری کنید.
  • در روز عمل آفتاب نگیرید و برنزه نکنید.
  • 1 ماه قبل از درمان از رتینول یا محصولات ویتامین A استفاده نکنید.
  • قبل از اولین جلسه شما، پیگمنتور ممکن است یک تست روی پوست شما انجام دهد تا مطمئن شود که به جوهر رنگدانه حساسیت ندارید.

روند انجام نانو بروز:

ابتدا در مورد فرم و رنگ ابروهای مورد نظر خود با تکنسین خود صحبت کنید. سپس او شکل مورد نظر را ترسیم می کند ، ابورهای شما را مرتب می کند. این کار را برای تقارن در ابروهاباید انجام شود.

هنگامی که در مورد فرم و رنگ ابروی خود با تکنسین خود به توافق رسیدید، کرم بی حس کننده بر روی ناحیه مورد نظر زده می شود. سپس از سوزن و رنگدانه برای ایجاد خط های مویی استفاده می کنند و ابروهای شما را پر می کنند.

پس از جلسه اولیه ، حدود 8 هفته دیگر برای یک جلسه ترمیم دوباره مراجعه کنید. که جاهای خالی و یا خطوطی را که ناراضی هستید برای شما ترمیم خواهد کرد. ممکن است خطوط اضافی را اضافه کرده و شکل ابروهای شما را تغییر دهند.

نانو بروز

زمان بهبود نانو بروز 

حدود 4 هفته طول می کشد تا ابروهای نانو بروز بهبود پیدا کنند. در ابتدا، رنگ ابروهای شما ممکن است تیره تر از حد انتظار باشد. همچنین ممکن است دچار تورم، درد و قرمزی شوید.

با بهبود ابروها و ایجاد پوست جدید در زیر ابروی شما، رنگ آن ها روشن می شود. 3 تا 4 هفته طول می کشد تا ابروهای تاتو با موهای طبیعی شما ترکیب شوند.

مراقبت های بعد از نانو بروز :

  • از تعریق، سونا و حمام گرم در 7 روز اول خودداری کنید.
  • حداقل یک هفته ابروهای خود را آرایش نکنید.
  • همچنین باید تا 30 روز آینده از  برنزه کردن، نور درمانی، میکرودرم ابریژن و لایه برداری شیمیایی اجتناب کنید.

عوارض نانو بروز :

عوارض جانبی شایع تکنیک های آرایش نیمه دائمی شامل تورم ، خارش و قرمزی است. این عوارض جانبی باید ظرف چند روز برطرف شود.

مراقب خطر واکنش آلرژیک به رنگدانه یا عامل بی حس کننده باشید. اگر پوست حساسی دارید ، به تکنسین آرایشی خود اطلاع دهید.

اگر سوزن از لایه فوقانی پوست فراتر رود، احتمال آسیب دیدگی وجود دارد و همچنین احتمال عفونت پوستی در محیط کار غیر استریل وجود دارد.

در صورت بروز علائم عفونت پس از نانو بروز(تاول زدن پوست ، تورم شدید ، افزایش درد) به پزشک مراجعه کنید.

نانو بروز

انجام نانو بروز و میکروبلیدینگ ابرو در مرکز تخصصی زیبایی اسپرت بیوتی سنتر

ما در مرکز زیبایی اسپرت سنتر هر دو روش را همراه با مجرب ترین کادر برای شما انجام می دهیم. در نهایت برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه میکروبلیدینگ و نانوبروز و مراقبت هابی بعد از آن میتوانید به سایت اسپرت بیوتی سنتر مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *