تاثیر چای سبز برای لاغری و کرونا 

چای سبز به نوشیدنی محبوب برای زندگی سالم تبدیل شده است. همچنین یکی از پرمصرف ترین نوشیدنی ها در جهان است.  چای سبز از درخت یا درختچه ای همیشه سبز به نام کاملیا می آید. در حالی که همه چای ها (سیاه ، سبز ، سفید ، زرد) از این گیاه می آیند، اما متفاوت پردازش می شوند و در زمان های مختلفی چیده می شوند. چای سبز از برگ های جوان حاصل می شود که حداقل فرآوری بر روی آن ها اعمال شده است. این بدان معناست که برگ ها نسبتاً اکسید نشده و حاوی صدها خواص مفید (مانند اپی گالوکاتچین-3-گالات، کوئرستین و تئانین) هستند. اما حالا چای سبز برای لاغری و کرونا را با هم بررسی خواهیم کرد.

نحوه درست کردن چای سبز:

چای با کیفیت بالا انتخاب کنید. سعی کنید یک چای ارگانیک از یک شرکت چای معتبر پیدا کنید. بسیاری از فروشندگان ویژگی های آنتی اکسیدانی چای خود را لیست می کنند پس می توانید آن ها را به دقت مطالعه کنید. از مصرف هرگونه چای که با استفاده از سموم دفع آفات تولید می شود؛ خودداری کنید.

آب را آماده کنید.

از آب تصفیه شده تمیز استفاده کنید و اجازه دهید آب به جوش بیاید.

چای را به قوری اضافه کنید. 1 قاشق چای خوری چای سبز را در صافی چای قرار دهید یا 1 کیسه چای سبز را در فنجان خود قرار دهید.

چای را دم کنید. بسته به میزان چای، اجازه دهید چای به مدت 1 تا 3 دقیقه دم بکشد. هرچه چای بیشتر باشد ، سطوح اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) ، سایر آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات مفید بیشتر است. اگر می خواهید طعم آن را با عسل یا لیمو کمی متفاوت و خوشایند کنید.

 

مراقب هرگونه عوارض جانبی باشید.

در حالی که مردم هزاران سال است که چای سبز می نوشند و اثرات منفی آن بسیار کم است ، برخی از افراد ممکن است به اجزای موجود در چای سبز حساس باشند. اگر حساس هستید ، ممکن است در خواب ، اضطراب ، تحریک پذیری و ناراحتی معده دچار مشکل شوید.
چای سبز می تواند با برخی داروهای تجویزی مانند مسدود کننده های بتا (پروپرانولول ، متپرانول) ، بنزودیازپین ها (برای درمان اضطراب) ، لیتیوم (برای درمان اختلال دوقطبی) ، کلوزاپین (داروی ضد روان پریشی) و داروهای ضد بارداری خوراکی تداخل داشته باشد. اگر هر کدام از این داروها برای شما تجویز شده است ، با پزشک خود در مورد میزان مصرف بی خطر چای سبز مشورت کنید.

نوشیدن چای سبز برای سلامتی

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

از آنجا که در کنترل موضوعات تحقیق مشکلی وجود دارد ، مطالعات مربوط به پیشگیری از سرطان متناقض است. اداره فدرال دارو در حال حاضر از هیچ ادعایی مبنی بر اینکه چای سبز می تواند از سرطان جلوگیری کند ، ارائه نداده است. تفسیر نتایج مطالعات اغلب دشوار است و به تحقیقات قطعی تری نیاز است. در این مرحله ، چای سبز با کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها ، از جمله سرطان موارد زیر همراه است:

  • پانکراس
  • مثانه
  • پستان
  • کولون
  • پروستات
  • پوست
  • معده
  • ریه
  • مری

سلامت قلب و کلسترول خود را افزایش می دهد.

حداقل 5 تا 6 فنجان چای سبز در روز بنوشید تا خطر بیماری قلبی را کاهش دهید.  مطالعات نشان داده است که چای سبز می تواند فشار خون شما را کاهش داده و کلسترول و تری گلیسیرید را بهبود بخشد. چای سبز ممکن است کلسترول HDL (“خوب”) شما را افزایش دهد در حالی که کلسترول LDL (“بد”) را کاهش می دهد.
به نظر می رسد نوشیدن چای سبز مرگ را کاهش می دهد.

برای بهبود عملکرد شناختی خود چای سبز بنوشید.

4 تا 6 فنجان چای سبز در روز بنوشید تا بیشترین مزایای محافظتی را برای عملکرد شناختی به دست آورید. به طور خاص ، چای سبز ممکن است از اختلالات تخریب کننده عصبی مانند بیماری آلزایمر (AD) ، بیماری پارکینسون (PD) و بیماری هانتینگتون (HD) جلوگیری کند.
به نظر می رسد این اثر پیشگیرانه ناشی از میزان تئانین موجود در چای سبز است. تئانین یک اسید آمینه است که مستقیماً بر انتقال دهنده های عصبی مغز (پیام رسان های شیمیایی در مغز) برای محافظت از اعصاب عمل می کند.

برای کنترل قند خون خود چای سبز بنوشید.

برای به دست آوردن بیشترین فواید، بین 2 تا 6 فنجان چای سبز در روز بنوشید. چای سبز حاوی ماده ای به نام epigallocatechin-3-gallate (EGCG) است که می تواند سطح قند خون شما را کنترل کند. نشان داده شده است که EGCG حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد. چای سبز یک نوشیدنی خوب و سالم است زیرا حاوی هیچ گونه قند اضافی نیست و کالری نیست.
یک مطالعه نشان داد که افرادی که چای سبز می نوشند، کاهش قابل توجهی در وزن بدن ، درصد چربی بدن و دور کمر دارند.

برای سلامت دهان و دندان از چای سبز استفاده کنید.

چای سبز حاوی خواص ضد ویروسی و آنتی اکسیدان است. همین امر می تواند بیماری های لثه مانند التهاب لثه را کاهش دهند. خواص ضد باکتریایی چای سبز همچنین می تواند باکتری های دهان را که باعث پوسیدگی دندان و بیماری لثه می شود از بین ببرد.
همچنین می توانید از چای سبز به عنوان دهانشویه استفاده کنید. مطالعات نشان داده اند که می تواند خونریزی در دهان را کاهش داده و التهاب لثه را کنترل کند.

اختلالات پوستی و آلرژی را با چای سبز درمان کنید.

برای درمان حساسیت روزانه 4 تا 5 فنجان چای سبز بنوشید. چای سبز حاوی کوئرستین ، آنتی هیستامین طبیعی است. همچنین مطالعات نشان داده است که چای سبز می تواند انواع اختلالات پوستی را درمان کند مانند:

  • زگیل
  • پسوریازیس
  • اگزما
  • بیماری های التهابی پوست

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *